۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۹:۴۹

خسرویار:

کوراش کار خراسان شمالی قهرمان آسیا شد

کوراش کار خراسان شمالی قهرمان آسیا شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی گفت: کوراش کار این استان که در قالب تیم ملی به چهارمین دوره مسابقات داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا اعزام شده بود به مدال طلای این دوره از رقابت ها دست یافت.

کوروش خسرویار در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: الیاس علی اکبری جودوکار و قهرمان کوراش خراسان شمالی که در قالب تیم پنج نفره کوراش بانوان و آقایان ایران به چهارمین دوره مسابقات داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در کره جنوبی اعزام شده بود، موفق شد با ضربه فنی حریف ترکمنستانی خود در دیدار نهایی، مدال طلای این دوره از مسابقات را کسب کند.

وی با بیان اینکه علی اکبری در وزن 73- کیلوگرم این مسابقات رقابت می کرد، اظهار داشت: وی با غلبه بر حریفانی از یمن، هند و ازبکستان به دیدار فینال رسید و در این دیدار نیز حریف ترکمنستانی خود را با ضربه فنی مغلوب کرد و نخستین مدال طلای تیم کوراش و دومین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را به ارمغان آورد.

خسرویار عنوان کرد: کاروان کوراش ایران متشکل از سه آقا و دو خانم به این مسابقات اعزام شده است که در بخش آقایان سعید خسروی نژاد، حجت رهنما و الیاس علی اکبری و در بخش بانوان نیز اکرم خانی و سمیه حیدری نمایندگان کوراش کشور را تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: علی معلومات و تکتم بیدل به عنوان مربی هدایت کوراش کاران ایران در دو بخش آقایان و بانوان را بر عهده دارند.

به گفته خسرویار، تا پیش از کسب مدال طلا توسط الیاس علی اکبری، کاروان ورزشی ایران در این مسابقات با یک مدال طلا، چهار نقره و یک برنز در رده دهم جدول رده بندی قرار داشت اما پس از کسب این مدال طلا توسط کوراش کار خراسان شمالی، کاروان ایران به رده ششم آسیا صعود کرد.

وی عنوان کرد: چهارمین دوره مسابقات داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا به میزبانی کشور کره جنوبی و در شهر اینچوان از هشتم تا هجدهم تیرماه در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، قهرمانی بیست و پنجمین دوره رقابت های کارگران کشور، قهرمانی تورنمت بین المللی جودو کشور تونس، قهرمانی جودو بزرگسالان کشور، کسب مقام هفتم تورنمت جودو بین المللی گرجستان، مقام سوم جایزه بزرگ مسابقات کوراش کشور ازبکستان در سال2007، مقام سوم مسابقات جوانان جهان رشته کوراش در قاره آمریکای جنوبی، مدال طلای مسابقات بین المللی جودوی آذربایجان، کسب مدال طلای دانشجویان کشورهای اسلامی، تکنیکی ترین جودوکار رقابت های قهرمانی جودو کشور و ... از جمله افتخارات الیاس علی اکبری؛ جودوکار و قهرمان کوراش خراسان شمالی است.

 

کد خبر 2090196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha