۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۹:۵۰

37 هزار تن گندم از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد

37 هزار تن گندم از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: از ابتدای خرید گندم از کشاورزان تاکنون بیش از 37 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان خریداری شد.

ابراهیم سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی از بیستم خرداد ماه در 14 مرکز خرید آغاز شده است، افزود: تاکنون بیش از 37 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید هفت هزار و 200 ریال است، اظهار داشت: تاکنون حدود 200 میلیارد ریال بابت خرید گندم به کشاورزان خراسان شمالی پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اضافه کرد: مرغوبیت گندم خریداری شده از کشاورزان بر قیمت نهایی تاثیر می گذارد و با توجه به افت کم گندم تولیدی در خراسان شمالی، نرخ خرید هر کیلوگرم گندم گاهی به هفت هزار و 500 ریال نیز می رسد.

به گفته سهرابی میزان خرید گندم در این استان تاکنون از میانگین کشوری آن بالاتر است و کار خرید گندم از کشاورزان استان نیز همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه مشکلی در پرداخت وجه گندم تحویلی کشاورزان به مراکز خرید وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به تمهیدات شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در زمینه خرید گندم از کشاورزان و پرداخت وجه آن، مطالبات کشاورزان حداکثر تا 48 ساعت پرداخت می شود.

 

کد خبر 2090198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha