۲۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶

سهرابي:

58 هزار تن گندم از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد

58 هزار تن گندم از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: از ابتدای خرید گندم از کشاورزان تا کنون بیش از 58 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان خریداری شد.

ابراهیم سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی از بیستم خرداد ماه در 15 مرکز خرید در شهرستان هاي مختلف اين استان آغاز شده است، افزود: تاکنون بیش از 58 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان خریداری شده است.

وی عنوان كرد: در سال جاری بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید هفت هزار و 200 ریال تعيين شده اما با توجه به كيفيت بالاي گندم توليدي در استان به طور متوسط هر كيلوگرم گندم از كشاورزان خراسان شمالي هفت هزار و 300 ريال خريداري مي شود.

به گفته اين مسئول بر اين اساس تاكنون بابت خرید گندم بيش از 320 ميليارد ريال به کشاورزان استان پرداخت شده است.

سهرابي با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه مشکلی در پرداخت وجه گندم تحویلی کشاورزان به مراکز خرید وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به تمهیدات شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در زمینه خرید گندم از کشاورزان و پرداخت وجه آن، مطالبات کشاورزان حداکثر تا 48 ساعت پرداخت می شود.

وي با بيان اينكه ميزان خريد گندم از كشاورزان خراسان شمالي تاكنون به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود شش برابر افزايش يافته است، اضافه كرد: اين مسئله نشان از استقبال كشاورزان براي فروش گندم مازاد خود به دولت دارد.

سهرابي با يادآوري اينكه بر اساس اعلام سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي 170 هزار هكتار از مزارع استان زير كشت گندم رفته و پيش بيني مي شود از اين سطح 300 هزار تن گندم برداشت شود، عنوان كرد: در صورت تحقق خريد حدود 220 هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان، 100 هزار تن گندم مازاد بر حداقل نياز استان خريداري خواهد شد.

 

کد خبر 2094835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha