۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۵

سهرابي خبر داد:

مابه‌التفاوت قیمت خرید تضمینی گندم به زارعان خراسان شمالی پرداخت می شود

 مابه‌التفاوت  قیمت خرید تضمینی گندم به زارعان خراسان شمالی پرداخت می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به افزایش نرخ خريد تضميني گندم گفت: مابه‌التفاوت قیمت خرید تضمینی گندم به زارعان خراسان شمالی پرداخت می شود.

محمد ابراهیم سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی، شورای اقتصاد با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم موافقت کرده به طوری که خرید گندم معمولی از نرخ 720 تومان به 800 تومان در هر كيلوگرم افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: قبل از زمان شروع برداشت گندم، نرخ خريد تضميني اين محصول 720 تومان اعلام شد و مورد اعتراض کشاورزان قرار گرفت اما با پيگيري ها و بررسي هاي لازم اين نرخ 80 تومان افزايش يافت.

سهرابي با اشاره به اينكه قیمت خرید گندم دروم نيز از 750 تومان به 830 تومان افزایش یافته است، اضافه كرد: کشاورزاني که محصولات خود را با نرخ قديم به مراکز خريد تحويل داده اند، مي توانند براي دريافت ما به التفاوت قيمت ها اقدام کنند.

وي در خصوص نحوه پرداخت این مابه‌التفاوت به کشاورزانی که محصول خود را در روزهای گذشته تحویل داده‌اند، گفت: این پرداختی مابه‌التفاوت یا به حساب زارعان در بانک سپه واریز می‌شود، یا بر اساس مشخصاتی که زارعان اعلام کرده‌اند چک تضمینی به آنها از بابت پرداخت مابه‌التفاوت ارائه خواهد شد.

اين مسئول تصريح كرد: البته مابه‌التفاوت نرخ گذشته و جدید خرید تضمینی محصول گندم به حساب زارعانی پرداخت می‌شود که محصول خود را به مراكز خريد گندم شركت غله و خدمات بازرگاني و تعاون روستايي استان تحويل داده اند و افرادی که محصول خود را آزاد فروخته‌اند از اين افزايش قيمت بهره اي نخواهند برد.

سهرابي در ادامه با اشاره به اينكه از ابتدای خرید گندم از کشاورزان تاکنون بیش از 79 هزار تن گندم مازاد بر نیاز كشاورزان، توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی و کارخانجات آرد خراسان شمالي از کشاورزان استان خریداری شده است، افزود: اين ميزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود پنج برابر شده و پيش بيني مي شود اين روند تا پايان موعد خريد گندم از كشاورزان نيز تداوم داشته باشد.

وي با بيان اینکه خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی از بیستم خرداد ماه در 15 مرکز خرید در شهرستان هاي مختلف اين استان آغاز شده است، افزود: با توجه به تمهیدات شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در زمینه خرید گندم از کشاورزان و پرداخت وجه آن، مطالبات کشاورزان حداکثر تا 48 ساعت توسط بانک عامل(بانک سپه) پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي، اين استان 340 هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد كه از اين ميزان در سال زراعي جاري 170 هزار هكتار زير كشت گندم رفته و پيش بيني مي شود از اين سطح 300 هزار تن گندم برداشت شود.

خراسان شمالي از نظر تولید گندم در کشور در رده چهاردهم قرار دارد.

کد خبر 2103242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha