۲۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۳

سهرابي مطرح كرد:

افزايش 5 برابري خريد گندم از كشاورزان خراسان شمالي

افزايش 5 برابري خريد گندم از كشاورزان خراسان شمالي

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: در سال جاري ميزان خريد گندم مازاد بر نياز از كشاورزان اين استان، به نسبت مدت مشابه سال پيش حدود پنج برابر شده است.

محمد ابراهیم سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اينكه از ابتدای خرید گندم از کشاورزان تاکنون بیش از 71 هزار تن گندم مازاد بر نیاز كشاورزان، توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی و کارخانجات آرد خراسان شمالي از کشاورزان استان خریداری شده است، افزود: اين ميزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود پنج برابر شده و پيش بيني مي شود اين روند تا پايان موعد خريد گندم از كشاورزان نيز تداوم داشته باشد.

اين مسئول اضافه كرد: اين مسئله نشان از استقبال كشاورزان براي فروش گندم مازاد خود به دولت دارد.

وي در ادامه اظهار داشت: با توجه به اينكه در سال جاری بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید 720 تومان تعيين شده، تاكنون بيش از 34 ميليارد تومان بابت خرید اين ميزان گندم به کشاورزان استان پرداخت شده است.

سهرابي با اشاره به اینکه خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی از بیستم خرداد ماه در 15 مرکز خرید در شهرستان هاي مختلف اين استان آغاز شده است، افزود: با توجه به تمهیدات شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در زمینه خرید گندم از کشاورزان و پرداخت وجه آن، مطالبات کشاورزان حداکثر تا 48 ساعت توسط بانک عامل(بانک سپه) پرداخت می شود.

وی عنوان كرد: در سال جاری بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید 720 تومان تعيين شده اما با توجه افت پايين گندم هاي توليدي در استان به طور متوسط هر كيلوگرم گندم از كشاورزان خراسان شمالي 730 تومان خريداري مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي، اين استان 340 هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد كه از اين ميزان در سال زراعي جاري 170 هزار هكتار زير كشت گندم رفته و پيش بيني مي شود از اين سطح 300 هزار تن گندم برداشت شود.

خراسان شمالي از نظر تولید گندم در کشور در رده چهاردهم قرار دارد.

کد خبر 2099503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha