۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۵۴

با خريد 113 هزار تن گندم/

خراسان شمالي نياز به واردات گندم ندارد

خراسان شمالي نياز به واردات گندم ندارد

بجنورد - خبرگزاري مهر: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر با خريد بيش از 113 هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان در خراسان شمالي، اين استان براي سال جاري نياز به واردات گندم نخواهد داشت.

محمدابراهيم سهرابي در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اين كه در خراسان شمالي سالانه حدود 110 هزار تن گندم پس از تبديل به آرد در خبازي هاي اين استان مصرف مي شود، اظهار داشت: در حال حاضر شركت غله و خدمات بازرگاني خراسان شمالي و كارخانجات آرد اين استان در مجموع بيش از 113 هزار تن گندم مازاد از كشاورزان خريداري كرده اند و بر اين اساس گندم به اندازه مصرف يك سال خراسان شمالي ذخيره شده است.

وي اضافه كرد: براي سال جاري در اين استان نياز به واردات گندم نيست و با توجه به اين كه هنوز خريد گندم از كشاورزان ادامه دارد، پيش بيني مي شود حدود 10 هزار تن گندم خريداري شده از كشاورزان خراسان شمالي نيز مازاد بر مصرف استان باشد.

سهرابي عنوان كرد: هم اكنون با توجه به اتمام فصل برداشت و فروش گندم در اين استان، خريد گندم مازاد از كشاورزان در مراكز خريد كاهش يافته اما پيش بيني مي شود تا پايان موعد خريد در اوايل پاييز، ميزان گندم مازاد خريداري شده از كشاورزان خراسان شمالي به حدود 120 هزار تن افزايش يابد.

به گفته وي اين در حالي است كه در سال گذشته تنها 17 هزار تن گندم مازاد از كشاورزان اين استان توسط بخش دولتي خريداري شده بود.

سهرابي با بيان اين كه اين افزايش به دليل مناسب شدن قيمت خريد گندم از كشاورزان توسط مراكز دولتي روي داده است، اظهار داشت: با وجود اين كه در اوايل خريد گندم از كشاورزان، قيمت هر كيلوگرم گندم 720 تومان تعيين شده بود اما از اواسط مرداد ماه با تصویب هیئت دولت و ابلاغ آن از سوی رییس‌جمهور پيشين به وزارت جهادکشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم از 720 تومان به 800 تومان در هر کیلوگرم افزایش یافت و اين مسئله نيز در افزايش رغبت كشاورزان براي فروش محصول خود به مراكز خريد دولتي بسيار موثر واقع شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در پايان اظهار داشت: سالانه 110 هزار تن آرد براي تامين نان شهروندان اين استان مورد نياز است كه اين آرد در بيش از يك هزار و 300 نانوايي فعال استان پخت مي شود.

 

کد خبر 2127997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha