۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲

مدیرعامل شرکت غله خراسان شمالی:

میزان خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی دوبرابر شد

میزان خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی دوبرابر شد

بجنورد- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: امسال میزان خرید گندم مازاد از کشاورزان استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از دوبرابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدابراهیم سهرابی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، اظهار کرد: از ابتدای آغاز خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی از اواخر خردادماه تاکنون در مجموع بیش از ۱۱۲ هزار تن گندم از گندم کاران استان خریداری شده است.

وی اضافه کرد: این میزان خرید گندم از کشاورزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از دوبرابر افزایش را نشان می دهد.

سهرابی با بیان این که امسال خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسان شمالی با نرخ هر کیلوگرم هزار و ۱۵۵ تومان با افت مفید چهار درصد و افت غیر مفید دو درصد در حال انجام است، اظهار داشت: اکنون ۲۵ مرکز خرید گندم شامل مراکز خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی و انبارهای تعاونی روستایی به عنوان مباشر خرید در خراسان شمالی در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: امسال به دلیل کیفیت خوب گندم های تولیدی در استان هر کیلوگرم گندم به طور متوسط به مبلغ هزار و ۱۶۴ تومان از کشاورزان خریداری شده است.

سهرابی افزود: از ابتدای آغاز خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی تاکنون مبلغ ۸۵۳  میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به این که همچنین در حال حاضر ۵۵۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان استان نیز باقی مانده است، اضافه کرد: مطالبات این کشاورزان نیز به مرور با عاملیت بانک کشاورزی در حال پرداخت است.

سهرابی با قبول برخی تأخیرها در پرداخت مطالبات کشاورزان گندم کار استان، تصریح کرد: در سال جاری به علت تامین اعتبار به صورت متمرکز از تهران، متأسفانه مطالبات کشاورزان استان با تأخیر پرداخت شده که اکنون پیگیر رفع این مشکل هستیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: مراکز خرید گندم در این استان تا پایان شهریور ماه اقدام به دریافت گندم مازاد از کشاورزان خراسان شمالی با قیمت مصوب می کنند.

کد خبر 2868358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      0 0
      به امید خدا سال آینده با این روش تکریم کشاورز وتاخیر در دادن وجه محصول اگر عمری باشد به عنوان یک کشاورز یا محصول دیگری کاشته یا تحویل دولت نمی دهم.