۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۲

از دهم خرداد/

خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی در 24 مرکز آغاز می شود/ قیمت پایه هزار و 50 تومان

خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی در 24 مرکز آغاز می شود/ قیمت پایه هزار و 50 تومان

بجنورد - خبرگزاری مهر: عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: خرید گندم از کشاورزان این استان از دهم خرداد امسال در 24 مرکز این شرکت و تعاون روستایی انجام می شود.

محمدابراهیم سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی خبر داد و افزود: خرید محصول گندم کاران این استان از شنبه دهم خرداد ماه در 24 مرکز خرید شامل شش مرکز عمده خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی و 18 مرکز تعاون روستایی خراسان شمالی آغاز می شود.

وی با اشاره به این که قیمت مصوب برای خرید گندم معمولی در سال جاری با اعمال چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید، هر کیلوگرم هزار و 50 تومان تعیین شده است، اضافه کرد: بر اساس اعلام مرکز امسال گندم "دوروم" هر کیلوگرم با قیمت هزار و 80 تومان از کشاورزان خریداری خواهد شد.

این مسؤول اظهار داشت: با توجه به تمهیدات شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در زمینه خرید گندم از کشاورزان و پرداخت وجه آن، مطالبات کشاورزان حداکثر تا 48 ساعت توسط بانک عامل پرداخت می شود و تاکنون نیز در استان هایی که خرید گندم در آنها آغاز شده؛ وجه گندم در مدت 48 ساعت به کشاورزان پرداخت شده است.

سهرابی عنوان کرد: در سال جاری با توجه به پراکنش مناسب مراکز خرید گندم در روستاها و مراکز خراسان شمالی، پیش بینی می شود شاهد صف های طولانی کامیون ها و خودروهای حمل گندم در محل خرید نباشیم.

وی گفت که بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی امسال گندم کاران استان حدود 133 هزار تن گندم تولیدی خود را به سیلوها تحویل می دهند؛ این در حالی است که بر اساس اعلام جهاد کشاورزی امسال کشاورزان خراسان شمالی 255 هزار تن گندم بیش از میزان مصرف خود تولید می کنند.

سهرابی یادآوری کرد که پارسال کشاورزان خراسان شمالی در مجموع حدود 130 هزار تن از گندم تولیدی مازاد بر مصرف خود را به مراکز وابسته به شرکت غله و خدمات بازرگانی و مراکز وابسته به کارخانه های آرد در قالب بخش خصوصی تحویل دادند.

عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اضافه کرد که امسال با توجه به احداث تاسیسات جدید؛ ظرفیت ذخیره سازی گندم در این استان تا 300 هزار تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي، اين استان 340 هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد كه از اين ميزان در سال زراعي جاري 175 هزار هكتار زير كشت گندم رفته و پيش بيني مي شود افزون بر 252 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان خریداری شود.

خراسان شمالي از نظر تولید گندم در کشور در رده چهاردهم قرار دارد.

 

کد خبر 2300989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha