۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۱

مهر گزارش می‌دهد/

ساخت دو ماهه کتابخانه شهر شنبه شعار شد/ مسئولان شنبه مانع توسعه کتابخانه شدند

ساخت دو ماهه کتابخانه شهر شنبه شعار شد/ مسئولان شنبه مانع توسعه کتابخانه شدند

بوشهر - خبرگزاری مهر: پس از زمین‌لرزه 6.1 ریشتری در شهرستان دشتی هر یک از مسئولان استانی و کشوری برای کمک به زلزله زدگان وارد عمل شدند و وعده‌هایی نیز چون بازسازی منازل تخریب‌شده تا قبل از فصل گرما و ساخت دوماهه کتابخانه شنبه داده شد که تاکنون عملی نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حس نوع‌دوستی و پیوند عمیق بین مردم ایران باعث شد تا در نخستین لحظات وقوع زمین‌لرزه شهرستان دشتی شاهد حضور گسترده و پرشور مردم از نقاط مختلف کشور به منطقه زلزله زده شهرستان دشتی باشیم.

روند کمک‌رسانی و امدادرسانی به زلزله‌زدگان با مدیریت بسیار خوبی انجام شد و ظرف چند ساعت همه مجروحان از زیر آوار بیرون کشیده شدند و به بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی منتقل شدند.

این امدادرسانی اولیه با کمک‌های مردمی نیز همراه بود و مردم بسیاری از نقاط کشور با برپایی ایستگاه‌های کمک‌های مردمی به کمک مردم مناطق زلزله زده شتافتند و برخی از نیازهای آنها را رفع کردند.

در این بین برخی از مسئولان نیز وعده‌هایی را برای ساختن مناطق زلزله‌زده دادند که می‌توان به ساخت دو ماهه کتابخانه شهر شنبه و یا بازسازی منازل زلزله‌زدگان تا پیش از فرارسیدن فصل گرما اشاره کرد.

وعده ساخت 2 ماهه کتابخانه شنبه در ابعاد بزرگ‌تر و مستحکم‌تر

در گزارشی که از سفر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر به مناطق زلزله‌زده بوشهر در خبرگزاری مهر منتشر شد، صدرالله محتشم اظهار داشت: انشاالله کتابخانه شنبه را در ظرف مدت دو ماه آینده، بزرگتر و مستحکم تر خواهیم ساخت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در ادامه بیان داشت: در اینجا حاضر شدیم تا همدردی و همدلی خود را با مردم شریف منطقه زلزله‌زده و به‌ویژه شهروندان شهر شنبه نشان داده و عرض کنیم همانند همه مردم ایران خود را در کنار شما یافته و در مصیبت‌تان داغداریم.

محتشم ادامه داد: با توجه به خسارت جدی وارد شده به کتابخانه عمومی شهر و با مساعدت مهندس واعظی، مقام عالی نهاد کتابخانه‌های کشور، که از اولین لحظه شنیدن خبر، به جدیت و بارها پیگیر موضوع آسیب هموطنان‌مان بودند، با تخصیص اعتبار لازم و کافی، کتابخانه شهر شنبه را ظرف مدت دو ماه آینده، در دو برابر مساحت فعلی و بسیار مستحکم تر از قبل خواهیم ساخت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد:  برای خدمت رسانی به مردم مظلوم ولی نستوه و مومن این شهر از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد و تلاش می‌کنیم این کتابخانه را نیز در موعد مقرر بازسازی کنیم.

ساخت دوماهه کتابخانه شنبه شعار شد

حال که بیش از دو ماه از این وعده گذشته است به سراغ مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر رفتیم و گفتگویی را در این زمینه با وی انجام دادیم.

مدیرکل کتابخانه های استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مقام عالی کتابخانه های کل کشور پس از وقوع زلزله ضمن همدردی با مردم زلزله دیده ساخت دو ماهه کتابخانه شنبه با مساحت دو برابر را اعلام کرد و این صحبت ایشان به صورت شعار در تابلوی تبلیغاتی ورودی شهر بوشهر نیز نصب شد.

صدرالله محتشم اظهار داشت: پس از وقوع زلزله در شنبه حضور پیدا کردم و ضمن ارائه گزارش از وضعیت عمومی زلزله زدگان، تعداد کشته شدگان و خسارات از دو نهاد تحت پوشش کتابخانه‌ها که یکی در کاکی و دیگری در شنبه بود بازدید و میزان خسارات به مقام عالی کتابخانه‌ها گزارش شد.

وی افزود: مقام عالی کتابخانه‌های کل کشور پس از وقوع زلزله ضمن همدردی با مردم زلزله دیده ساخت دو ماهه کتابخانه شنبه با مساحت دو برابر را اعلام کرد و فرمایش ایشان شعار شد و در اول شهر نصب شد.

برخورد شهردار شنبه دلیلی عدم ساخت کتابخانه این شهرستان است

مدیرکل کتابخانه های استان عنوان کرد: دریافت این اعتبار و گرفتن این قول وظیفه ما بود و وظیفه بعدی همت مسئولان شنبه را می‌طلبید؛ خواست ما گسترش کتابخانه از دو ضلع شرقی و شمالی بود که شهرداری به ما اعلام کرد امکان توسعه وجود ندارد.

محتشم در ادامه گفت: کارشناسان کتابخانه‌های مرکز برای اعتبار گزاری و گزارش میدانی از محل حادثه با این برخورد شهردار شنبه روبرو شدند و پس از ارائه گزارش به مقام عالی نهاد کتابخانه‌ها، وی عنوان کرد در همان مساحت قبلی کتابخانه را توسعه دهیم.

13متر از کتابخانه شنبه در طرح جامع شهری است

وی بیان کرد : نقشه کشیده شد و 7 پلان طراحی شد، شناژها نصب شد اما در حین دیوار کشی، شهرداری شنبه جلوی ساخت و ساز ما را گرفت و عنوان کرد 13 متر از کتابخانه در طرح جامع شهری قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه های استان خاطر نشان کرد: کارشناسان مرکز وقتی جلوگیری از این ساخت و ساز ها را دیدند اعلام کردند تنها هزینه مرمت ساختمان قبلی را به شما می‌دهیم.

محتشم با بیان اینکه کتابخانه شنبه در زلزله آسیب جدی ندیده است، عنوان کرد: بیشترین هدف ما توسعه کتابخانه بوده است و طبق آخرین قول مسئولان به ما، مقرر شد 160 متر در ضلع شرقی به ما بدهند که امیدواریم این قول عملی شود.

وی عنوان کرد: 80 میلیون تومان پول اولیه آماده است و 20 میلیون تومان به اداره عمران واریز شده است و دلیلی ساخت نشدن این کتابخانه، کمبود اعتبار نیست.

.........................

گزارش: نساء کروندی

کد خبر 2090804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha