۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۵

دولت اولاند جاسوسی از شهروندان فرانسوی را تکذیب کرد

دولت اولاند جاسوسی از شهروندان فرانسوی را تکذیب کرد

سخنگوی نخست وزیر فرانسه گزارش منتشر شده در روزنامه لوموند مبنی بر جاسوسی نهادهای اطلاعاتی این کشور از شهروندان آن را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، سخنگوی "ژان مارک آیرال" نخست وزیر فرانسه، گزارش روزنامه لوموند را تکذیب کرد. این روزنامه اعلام کرده بود که فعالیت های اینترنتی و مکالمات تلفنی شهروندان فرانسوی توسط سازمان اطلاعات خارجی این کشور رصد و ضبط می شود.

گزارش روزنامه لوموند پس از آن منتشر می‌شود که افشای اسناد اسنودن، مامور سابق سازمان امنیت ملی و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)، در مورد شنود و رصد اطلاعاتی گسترده در ایالات متحده، به یکی از جنجال های بزرگ سالهای اخیر تبدیل شده است.

لوموند در حالی از این اقدام دولت اولاند گزارش داده که پیشتر خود فرانسه از رصد اطلاعات در اتحادیه اروپا توسط ایالات متحده به شدت انتقاد کرده بود.

لوموند در گزارش خود نوشته بود که در یک محل مخفی زیرزمینی در پاریس، مرکز این عملیات جاسوسی بنا شده است و در این ساختمان ابر رایانه ای وجود دارد که قادر است بر دهها میلیون گیگا بایت اطلاعات دیجیتالی نظارت کند.

به گزارش این روزنامه نه تنها اطالاعاتی که شهروندان در داخل فرانسه رد و بدل می‌کنند، بلکه مکالمات خارجی آنها نیز رصد می شود.

دولت فرانسه در حالی دست داشتن در این کار را رد کرده که اروپا به شدت به دنبال پاسخگویی آمریکا در ارتباط با جاسوسی واشنگتن از سفارت خانه های کشورهای اروپایی است.


 

کد خبر 2090988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha