۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۴

آیت الله باریک بین:

ائمه جماعات به اقامه نماز صبح به جماعت اهمیت بیشتری دهند

ائمه جماعات به اقامه نماز صبح به جماعت اهمیت بیشتری دهند

قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: اقامه نماز صبح به جماعت از اهمیت خاصی برخوردار است و روحانیون و ائمه جماعات باید این فریضه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله باریک بین روز شنبه در جلسه تقدیر از برگزارکنندگان نماز جماعت صبح در استان با اشاره به اهمیت فریضه نماز گفت: باید به گونه ای عمل کنیم تا اقامه نماز جماعت صبح در استان الگویی مناسب برای سایر شهرهای کشور باشد.

وی افزود: گاهی نسبت به نماز خیلی کوتاهی می شود اما ضروری است تا با ترویج فرهنگ نماز به جماعت بویژه در میان نوجوانان و جوانان به این فریضه توجه بیشتری کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: خواندن نماز در اول وقت و حضور در مساجد از کارهای پسندیده است که همه مردم باید آن را جدی بگیرند بویژه همسایگان مساجد بهتر است تا نمازهای یومیه خود را در خانه خدا اقامه کنند و از فیض معنوی آن برخوردار شوند.

آیت الله باریک بین یادآورشد: در روایات و احادیث ائمه اطهار(ع) آمده ثواب زیادی برای نماز صبح به جماعت منظور شده اما گاهی مسلمانان به آن کمتر توجه می کند که از ائمه جماعات و روحانیون انتظار می رود در این زمینه اهمیت بیشتری دهند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ائمه جماعات با روشهای مناسب تبلیغی لازم است اطلاع رسانی کنند تا این نمازها با شکوه بیشتری در مساجد استان اقامه شود.

آیت الله باریک بین افزود: اگر نمازهای صبح، ظهر، عصر و مغرب و عشاء با جماعت در مساجد برگزار شود  هم مساجد آباد شده و رونق می گیرد و هم فضای معنوی در شهرها آکنده می شود و مردم هم ثواب بیشتری می برند.

وی اظهارداشت: خوشبختانه تلاش های ارزشمندی توسط حجج اسلام صفی خانی و بهبودی در مرکز رسیدگی به امور مساجد استان صورت گرفته و با احیاء فرهنگ نبوی شاهد گرایش بیشتر مردم به نمازهای جماعت هستیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان یادآورشد: در ماه رمضان همه باید تلاش کنیم تا با خودسازی از فیوضات میهمانی خداوند برخوردار شویم.

برپایی نماز جماعت صبح در 50 مسجد

در این دیدار حجت الاسلام موسی صفی خانی قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اظهارداشت: با توجه به تاکید نماینده مقام معظم رهبری در استان در خصوص برگزاری نماز جماعت صبح در حال حاضر در 50 مسجد استان این فریضه به جماعت برگزار می شود و با استقبال خوب مردم روبرو شده است.

در این مراسم از تعدادی از ائمه جماعت که در برگزاری نماز جماعت صبح فعالیت مناسبی داشتند تجلیل شد.
 

کد خبر 2091106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha