۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۱۸

اطرج در گفتگو با مهر خبر داد:

قیمت میوه در تره‌بار اصفهان طی 10 روز گذشته 30 درصد کاهش داشته‌است

قیمت میوه در تره‌بار اصفهان طی 10 روز گذشته 30 درصد کاهش داشته‌است

اصفهان- خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره‏بار استان اصفهان گفت: عرضه بیش از حد میوه و تره‌بار سبب شده تا قیمت‌‌ها نسبت به 10 روز گذشته بیش از 25 تا 30 درصد کاهش پیدا کند.

ناصر اطرج در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه از هفته آینده به دلیل شروع ماه مبارک رمضان شاهد کاهش دوباره قیمت‌ها خواهیم بود، اظهار داشت: در این ماه به دلیل مصرف کم میوه، شاهد کاهش 10 درصدی قیمت‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میوه‌های سردرختی بسیار زیاد شده است، اظهار داشت: عرضه بیش از حد میوه و تره‌بار سبب شده تا قیمت‌‌ها نسبت به 10 روز گذشته بیش از 25 تا 30 درصد کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره ‏بار استان اصفهان با تاکید بر اینکه بیشترین بار میوه از استان آذربایجان شرقی و غربی وارد استان می‌شود، افزود: میوه‌هایی مانند گیلاس، زردآلو، آلبالو، سیب درختی و شلیل از این جمله هستند.

وی با اشاره به اینکه از استان گیلان نیز بارهای درختی مانند آلو وارد اصفهان شده است، تصریح کرد: میوه‌های غیر درختی مانند خربزه و هندوانه نیز نسبت به یک هفته گذشته با 15 تا 20 درصد افت قیمت مواجه شده و خیار درختی و بوته‌ای نیز در همین مدت زمان، 10 درصد کاهش قیمت را شاهد بوده است.

اطرج در مورد قیمت میوه و تره‌بار در بازار اصفهان افزود: قیمت هر کیلو هندوانه از 600 تا 300 تومان، خربزه گرمساری از هزار و 800 تا هزار تومان، خربزه مشهدی از هزار و 700 تا هزار تومان، طالبی از هزار و 400 تا 700 تومان و گرمک از 700 تا 300 تومان است.

وی در مورد قیمت دیگر محصولات ادامه داد: زردآلو معمولی از سه هزار و 500 تا هزار تومان، زردآلو عاصفی از هفت هزار  تا پنج هزار تومان، هلوی زعفرانی هسته جدا از پنج هزار تا سه هزار تومان، هلوی معمولی از دو هزار تا هزار تومان، گیلاس مشکی تکدانه از شش هزار و 500 تا سه هزار تومان، گیلاس آزادی از چهار هزار تا سه هزار تومان، آلبالوی مجاری از سه هزار و 300 تا دو هزار و 800، سیب گلاب شهریاری از سه هزار تا دو هزار تومان و سیب گلاب کهنز درشت از سه هزار و 500 تا دو هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

رئیس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره ‏بار استان اصفهان در مورد قیمت موز در استان اظهار داشت: به دلیل واردات کم موز و نبود ارز مرجع، قیمت موز از چهار هزار و 500 تا سه هزار و 500 تومان بوده است و به دلیل اینکه تولید داخل نداشته ایم، قیمت آن قابل پیش‌بینی نیست.

کد خبر 2091151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha