۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۳

در استان مرکزی:

263 بقعه و امامزاده آماده استقبال از ماه ضیافت الهی می شوند

263 بقعه و امامزاده آماده استقبال از ماه ضیافت الهی می شوند

اراک – خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از غبارروبی بقاع متبرکه سطح استان به مناسبت ماه مهمانی الهی خبر داد و گفت: به مناسبت این دهه مبارک و همچنین فرا رسیدن ماه ضیافت الله، 263 بقعه و امامزاده استان غبارروبی و آماده استقبال از ماه رمضان می شوند.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دهه آخر ماه شعبان که به عنوان دهه بهداشت و نکوداشت مساجد نامگذاری شده است گفت: بقاع متبرکه استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان و به منظور استقبال از زائران و روزه داران در ماه مبارک رمضان غبار روبی و عطر افشانی می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش برلزوم بهره‌گیری از این ماه با عظمت تاکید کرد و گفت: اصلاح جامعه اسلامی و تامین عدل، انصاف و برادری میان مسلمانان از پیام‌های ارزشمند این ماه معنوی است.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید زمینه انس بیشتر جوانان و نوجوانان را با تعالیم دینی و قرآنی فراهم کرد٬ اظهار کرد: مسئولان در این زمینه نقش بسیار مهمی بر عهده دارند و باید فرهنگ غنی اسلامی و اهل بیت(ع) را در جامعه نهادینه سازند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع در این ماه گفت: اعزام 36 مبلغ مذهبی به مساجد و بقاع متبرکه، تعویض قرآن‌ها و کتب ادعیه فرسوده و زیباسازی محوطه مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه از جمله این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام عباسیان اضافه کرد: پاسخگویی به شبهات دینی و مسائل شرعی، برپایی کلاس‌های اخلاق و احکام، شرح و تفسیر قرآن و ... از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت ماه مبارک رمضان است.

کد خبر 2091674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha