۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۴

حجت الاسلام عباسیان خبر داد:

آیین جزء و ترتیل خوانی قرآن کریم در بقاع استان مرکزی/ 60 بقعه به برگزاری برنامه های رمضان می پردازند

آیین جزء و ترتیل خوانی قرآن کریم در بقاع استان مرکزی/ 60 بقعه به برگزاری برنامه های رمضان می پردازند

اراک – خبرگزاری مهر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری آیین جزء خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت الله عباسیان ظهر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و بهره گیری از فیوضات این ماه گفت: در ایام ماه مبارک رمضان 60 بقعه متبرکه به صورت ویژه به برگزاری برنامه های مختلف می پردازد که آیین جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در 60 بقعه
متبرکه استان مرکزی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این آیین با حضور قاریان برجسته استان، مردم روزه دار برگزار می شود٬ افزود: در بقعه متبرکه امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون شهر اراک این مراسمه به صورت ویژه هر روز از ساعت ۷ به مدت یک ساعت برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه با اشاره اهمیت ماه رمضان و  فضایل این ماه اضافه کرد: تمسک به قرآن و تلاوت آیات نورانی کلام وحی انسان را به سعادت می رساند.

حجت الاسلام عباسیان در ادامه با اشاره به اینکه درک مفاهیم قرآن کریم، هدایت، سربلندی و شکوفایی جامعه را به دنبال دارد٬ خاطر نشان کرد: همه افراد باید در این راستا تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی توسط این  سازمان برگزار می شود٬ اضافه کرد: برگزاری طرح ضیافت الهی در 60 بقعه شاخص استان٬ بحث تریتل خوانی و جزء خوانی در بقاع متبرکه با حضور قاریان محلی و استانی٬ اعزام مبلغ به بقاع متبرکه و پاسخ به شبهات توسط روحانیان از جمله برنامه ها است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه برگزاری مراسم سخنرانی و تفسیر قرآن توسط 60 مبلغ در 60 بقعه متبرکه، برگزاری خیمه ای معرفت، غرفه های عفاف و حجاب، دعوت از قاریان مصری و برگزاری سفره های افطار را از دیگر برنامه ها دانست.

حجت الاسلام عباسیان با توجه به اینکه رمضان ماه بهار قرآن است٬ اضافه کرد: برگزاری کلاس های حفظ و تفسیر قرآن کریم از دیگر برنامه های بقاع متبرکه در این ماه است.

کد خبر 2097330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha