۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۸:۵۲

سردار كارگر:

احداث سه پارك موزه ملي/شاطري شهيد عرصه مقاومت و افتخار استان سمنان است

احداث سه پارك موزه ملي/شاطري شهيد عرصه مقاومت و افتخار استان سمنان است

سمنان- خبرگزاری مهر: رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس از تكميل سه پارك موزه ملي در استان هاي همدان، سمنان و مازندران خبر داد و گفت: ایجاد این باغ موزه ها بهترین شیوه جهت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزشهای دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر از سمنان، سردار بهمن كارگر بعد از ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به احداث سه پارك موزه ملي اظهار داشت: پارك موزه استان همدان فعال است و پارك موزه هاي استانهاي سمنان و مازندران در حال تكميل هستند.

وی همچنین از راه اندازي سازمان سينمايي دفاع مقدس تا هفته دفاع مقدس در شهريور ماه امسال خبر داد و گفت: سازمان سينمايي دفاع مقدس در ساخت فيلم و سريال هاي مربوط به دوران شكوهمند دفاع مقدس فعاليت مي‌كند.

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس به راه اندازي خبرگزاري دفاع مقدس در كشور اشاره و تصريح كرد: در آئين بزرگداشت سوم خرداد امسال علاوه بر اين، از نخستين چاپ سه عنوان و بازچاپ ۳۲ عنوان كتاب با موضوع دفاع مقدس رونمايي شد.

حسن شاطري شهيد عرصه مقاومت و افتخار استان سمنان است

کارگر با بيان اينكه در تاليف و توليد كتاب هاي مربوط به خاطرات و ارزش هاي دوران دفاع مقدس در كشور ضعف وجود دارد، خاطرنشان كرد: حمايت از توليد و همچنين عرضه اين كتابها مورد توجه جدي بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس در كشور است.

وی ضمن بيان اينكه بر اساس برنامه افق چشم انداز ۱۴۰۴ تمام استان هاي كشور بايد داراي پارك موزه دفاع مقدس باشند، اضافه كرد: ساخت پارك موزه هاي دفاع مقدس در استان هاي كشور از ۲۰ تا ۹۰ درصد پيشرفت دارد.

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ياد و خاطره شهيد سردار حسن شاطري را گراميداشت و افزود: این شهید بزرگوار شهيد عرصه مقاومت، افتخار استان سمنان است.

شهدا ارزشمندترين ميراث فرهنگي كشور هستند  

استاندار سمنان نیز در این جلسه شهدا را ارزشمندترين ميراث فرهنگي و معنوي كشور عنوان كرد و گفت: هيچ ميراثي در كشور بالاتر از وجود شهدا و يادگار معنوي آنان نيست.

عباس رهی حفظ آثار دوران دفاع مقدس را حفظ آثار و ارزش هاي شهدا دانست و اظهار داشت: شهدا تا آخرين لحظه شهادت در پي حفظ و تداوم انقلاب اسلامي و پشتيباني از ولايت فقيه بودند.

وي با بيان اينكه كاري كه شهدا انجام دادند نمونه و نظير ندارد، اظهار داشت: دائم بايد به ياد بياوريم شهدا در حال حاضر از ما چه مي‌خواهند.

شهدا گنجينه گرانبها و تمام نشدني معنوي هستند

مقام عالی دولت در استان سمنان تاكيد كرد: شهدا گنجينه گرانبها و تمام نشدني معنوي براي ايران اسلامي هستند.

رهی به خلق حماسه بزرگ سياسي ۲۴ خرداد در انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: حضور حماسي مردم در صحنه همدلي و وحدت داخلي و غرورآفريني در عرصه بين‌المللي براي كشور به همراه داشت.

وی با بيان اينكه شهدا با اهداي خون خود راه را براي خدمت روشن كردند، افزود: امروز زمان خدمت بدون منت و بسيجي وار است.

شناساندن بهتر ارزش هاي معنوي دوران دفاع مقدس نيازمند تعامل مسئولان

مدير كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان سمنان نیز در این مراسم گفت: تكميل پروژه مهم پارك موزه دفاع مقدس استان سمنان اصلي‌ترين فعاليت در این اداره كل است.

سرهنگ فريدون پهلواني تلاش براي شناساندن هر چه بيشتر و بهتر ارزشهاي معنوي دوران دفاع مقدس و بزرگداشت مقام شهدا را نيازمند تعامل مديران و مسئولان اين استان دانست.

در اين مراسم از زحمات سرهنگ حسينعلي احساني نيز تقدير و سرهنگ فريدون پهلواني به عنوان مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان سمنان معرفی شد.

کد خبر 2092164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha