۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۰

تاسیس 1800 مدرسه از راه دور و 14 هزار و 300 مرکز پیش دبستانی

تاسیس 1800 مدرسه از راه دور و 14 هزار و 300 مرکز پیش دبستانی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی توسعه مشارکت های مردمی و خانواده از تاسیس 1800 مدرسه از راه دور خبر داد و گفت: پوشش مراکز پیش دبستانی به 14 هزار و 300 مرکز رسیده است و در حال حاضر 700 هزار نوآموز پیش دبستانی در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشته حشتمیان صبح دوشنبه در سومین روز از سی امین اجلاس آموزش و پرورش با بیان این مطلب، گفت: از مدارس راه دور می توان برای پوشش تربیتی افراد لازم التعلیم استفاده کرد که تاکنون 1800 مدرسه از راه دور متناسب با نیاز تاسیس شده است.

وی ادامه داد: پوشش مراکز پیش دبستانی به 14 هزار و 300 مرکز رسیده است و در حال حاضر 700 هزار نوآموز پیش دبستانی در کشور وجود دارد.

حشمتیان با بیان اینکه مراکز پیش دبستانی به صورت قانونی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: با توجه به صحبت های وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با تعیین تکلیف نیروهای پیش دبستانی لازم است وظیفه خود را طبق سیاستهای مراکز دولتی اجرا کنیم و پوشش پیش دبستانی ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به تاسیس مدارس غیردولتی گفت: حمایتهای ما برای معرفی نیروی انسانی به گزینش برای جلوگیری از آسیبهای اجتماعی باید هدفمند و تدوین شده باشد چرا که بیش از 10 هزار مدرسه فعال غیردولتی داریم.

به گفته حشمتیان، در بحث ارتقای ساماندهی دانش آموزان بیش از چهار هزار آموزشگاههای علمی آزاد و بیش از 5 هزار موسسه زبان خارجه برای قوت اهداف تعلیم و تربیت و هدفمند کردن محتوای آموزش داریم. استانهای آذربایجان در بخش پیش دبستانی، اصفهان در حوزه مدارس غیردولتی، خراسان رضوی در حوزه مدارس از راه دور، فارس در امور زنان و اردبیل در بخش اولیا و مربیان رتبه اول را از آن خود کرده اند.

در ادامه حسین هژبری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در تشریح فعالیتهای این معاونت گفت: در حال حاضر کتاب "سرمشق تربیت" با 117 برنامه چاپ و در اختیار معاونان پرورشی قرار گرفته است که از جمله این برنامه ها می توان به مدارس قرآنی ابتدایی اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر نیز 5 هزار مربی پرورشی قرآنی در مدارس ابتدایی جذب شده اند که برای توانمندسازی مربیان همایش های ماهانه و اردوهای تخصصی برگزار کرده ایم.

هژبری در پایان از شرکت 20 میلیون دانش آموز در مسابقات سطح مدرسه خبر داد و گفت: برخی از دانش آموزان در دو یا سه رشته در مسابقات شرکت کرده اند و به همین دلیل تعداد دانش آموزان شرکت کننده افزایش یافته است.

 

کد خبر 2092493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha