۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۸

مجید زاده در پاسخ به مهر:

110 نقطه حادثه خیز در هرمزگان شناسایی شد/وضعیت نامطلوب جاده های روستایی

110 نقطه حادثه خیز در هرمزگان شناسایی شد/وضعیت نامطلوب جاده های روستایی

بندرعباس - خبرگزاری مهر: فرمانده پلیس راه هرمزگان گفت: 110 مورد نواقصات جاده ای در استان هرمزگان شناسایی و در شورای حمل و نقل و ترافیک استان جهت رفع معایب اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی مجیدزاده پیش ازظهر دوشنبه در نشست مطبوعاتی، در پاسخ به سئوال مهر در مورد وضعیت جاده های روستایی بیان داشت: اعتقاد دارم وضعیت جاده های روستایی و فرعی استان به لحاظ جاده و تابلو خیلی ضعیف است و 32 درصد تصادفات رخ داده در سه ماهه امسال در جاده های روستایی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت جاده های استان نسبت به گذشته بهتر شده، عنوان کرد: برای نصب علائم راهنمایی و رانندگی در جاده ها جلسات متعددی با راه و شهرسازی و حمل و نقل پایانه ها گرفته ایم و امیدواریم نواقصات و مشکلاتی که در جاده ها وجود دارد برطرف شود.

سید عبدالکریم هاشمی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس نسبت به وضعیت راه های روستایی انتقاد کرده بود و خاکی بودن راه های روستایی را دور از شان مردم پس از گذشته بیش از 34 سال از انقلاب دانسته بود.

پیش تر هم مهدی زندیه وکیلی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان روند تخصیص اعتبارات راه های روستایی را مناسب نداسته بود و اعلام کرد در صورتیکه روند تخصیص به گونه کنونی باشد 25 سال زمان برای اتمام تمامی راه های روستایی زمان نیاز است.

مجیدزاده در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه به لحاظ امکانات و GPS کمبودهایی داریم و برای ترسیم نقاط و مختصات تصادف مشکلاتی وجود دارد.

وی تعداد دوربین های کنترل سرعت در جاده های استان را 20 دستگاه اعلام کرد و افزود: هشت دستگاه هم نصب شده که بزودی عملیاتی خواهد شد.

مجید زاده در تشریح عملکرد سه ماهه ابتدایی امسال 14 درصد تصادفات را مربوط به موتورسیکلت و 13 درصد دیگر را مربوط به کامیو‌ن‌ها خواند. و بیشترین علت حوادث را با رقم  43 درصد مربوط به واژگونی خودروها ذکر کرد.

وی بیان داشت: 25 درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلت و 24 درصد بعدی تصادفات یک وسیله با یک وسیله به ثبت رسیده است.

مجیدزاده با اشاره به مرگ 114 نفر سرنشین خودروها در سوانح جاده‌ای گفت: براثر 90 فقره سوانح جاده‌ای در سه ماهه امسال ، 114 نفر جان خود را از دست دادند که این رقم در سه ماهه نخست پارسال 95 مورد با 114نفر بود.

وی از مجروح‌شدن 954 نفر براثر 397 وقوع درسال گذشته سخن گفت وافزود: امسال 400 مورد تصادف جرحی رخ داده و براثر آن 711 نفر مجروح و روانه مراکز درمانی شدند که دراین مورد با کاهش 25 درصد تعداد مجروحان روبرو بودیم.

مجیدزاده تصریح کرد: دراین مدت 821 مورد کروکی توسط ماموران پلیس‌راه ترسیم شد که نسبت به سال گذشته با رقم (793) چهار درصد افزایش داشته است.

وی تعداد تخلفات رانندگان خودروها را با افزایش 11درصدی، 25 هزار و 777 مورد نام برد و ادامه داد: در این مدت اعمال قانون این تخلفات 71 میلیاردریال  با افزایش 15 درصدی نسبت به پارسال بوده است.

سرهنگ‌ مجیدزاده از افزایش دو درصدی اعمال قانون سرعت غیرمجاز با دوربین‌های سیاربا رقم 51هزار و 375 ،کاهش دو درصدی سبقت‌غیرمجاز درجاده‌های دوطرفه وفرعی با  هفت هزار و 482 مورد تخلف، افزایش 10درصدی صحبت با تلفن‌همراه در حین رانندگی با پنج هزار و 785 موردو توقیف 142 مورد خودروهای شیشه‌ دودی و همچنین افزایش 12درصدی سایر تخلفات به علت عدم  بیمه‌ها، گواهی‌نامه و مدارک با پنج هزار و 992 مورد مطالبی ایراد نمودو افزود: هزارو 600 فقره تخلف توسط دوربین‌های ثابت درجاده‌ها به طور اتوماتیک ثبت که منجر به صدور هزار و 600 فقره برگ جریمه شد.

فرمانده پلیس راه استان از تردد سه میلیون و 600 هزار خودرو که بیشتر درمحور بندرعباس، اسکله ‌شهیدرجایی، محور رودان به بندرعباس و بالعکس بودند در این مدت خبرداد و تصریح کرد: از آن جایی که بیشتر تصادفات مربوط به موتورسیکلت است در این مدت سه هزار و 720 دستگاه موتورسیکلت  با افزایش 45 درصدی به علت عدم کلاه‌ایمنی، پلاک و مدارک توقیف‌شده است.

مجیدزاده 30 درصد تصادفات دراستان به علت تخطی از سرعت مطمئنه، 30 درصد عدم توجه به جلو و 17 درصد تجاوز  وانحراف به چپ دانست. وی بیشترین ساعات وقوع تصادفات را 8 صبح تا 12 ظهر و 8 شب تا 12 شب ذکر کرد.

 بیشترین حوادث فوتی درمحور بندرعباس- سیرجان

مجیدزاده بیشترین حوادث فوتی را درمحور بندرعباس- سیرجان (شمال) با 38درصد از 42 درصد کل فوتی‌ها، غرب استان 32 درصد از 28 درصد و شرق استان با 30 درصد از 30 درصد کل متوفیان نام برد.

وی علت تصادفات در شمال استان را 27 درصد سرعت غیرمجاز، 34 درصد عامل انسانی وعدم توجه به جلو، 10درصد عدم رعایت حق‌تقدم خواند و گفت: علت تصادفات حوزه غرب 26 درصد سرعت غیرمجاز، 19 درصد عدم توجه به جلو، 19 درصد انحراف وتجاوز به چپ، همچنین شرق استان، 15 درصد سرعت غیرمجاز، 27 درصد عدم توجه به جلو، 23 درصد انحراف وتجاوز به چپ به ثبت رسیده است.

مجید زاده به تفکیک 32 مورد تصادفات را در محورهای  بندرعباس و حاجی آباد، 26 مورد حوزه میناب و رودان و 27 فقره را در لنگه و بستک نام برد.

سرهنگ مجیدزاده افزود: در 3 ماه نخست امسال از 11 مورد به خاطر کسب نمره منفی، گواهینامه اخذ شده است.

وی ادامه داد: 412 مورد خلافی بالای یک میلیون تومان به ثبت رسیده است که منجر به اخذ گواهینامه و یا توقیف خودرو شده است.

وی از اجرای  237 مورد تست سلامت رانندگان سخن گفت واظهارداشت: از این تعداد 57 مورد آن منفی بوده است.این مقام مسوول از اخذ 109 موردگواهینامه از رانندگان متخلف تصادفات جرحی وفوتی نیز سخن گفت.

کاهش 4 درصدی تصادفات اجرای طرح تابستانی

فرمانده پلیس راه استان از اجرای دومرحله طرح تابستانی از 18 خرداد تا 18 تیرماه و 17 مرداد تا 31 شهریور خبرداد و گفت:در تقسیم‌بندی استان به 8 بخش، روزانه 43 تیم محسوس، غیرمحسوس ونظارتی کار ترافیک شامل ناوگان عمومی، بارمسافر، تست سلامت رانندگان، کنترل مدارک خودرو و ...را کنترل می‌کنند.

سرهنگ مجیدزاده از عملکرد اجرای مرحله اول طرح تابستانی گفت: دراین یک ماهه 12 درصد از لحاظ وقوع تصادفات فوتی با 23 مورد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی  ادامه داد:  دراین مدت 29 نفر فوت شدند که آمار فوت شدگان پارسال در مدت مشابه 38 نفر بودندهمچنین آمار مجروحان  نسبت به مدت مشابه سال قبل21 درصد افزایش داشته است امسال 188 نفر با 96 مورد تصادف مجروح شدند.

مجیدزاده اضافه کرد: در اجرای مرحله اول طرح تابستانی درکل تصادفات جرحی، فوتی وخسارتی شاهد کاهش چهار درصدی بودیم. سرهنگ‌مجیدزاده، توقیف890دستگاه موتورسیکلت، اعمال قانون 18 میلیارد تومان و کنترل 56 هزار تخلف از دیگر اقدامات خواند.

وی افزود: دراین یک ماهه، 243 مورد خلافی بالای یک میلیون تومان کنترل ، 170 مورد تخلف منجر به توقیف خودرو و 5 فقره منجر به نمره منفی شد. سرهنگ‌ مجیدزاده سرعت غیرمجاز را 9 درصد، سبقت غیرمجاز را 33 درصد و انحراف به چپ را 29 درصد از اقدامات کنترل تخلفات در مرحله اول اجرای طرح تابستانی دانست.

کد خبر 2092501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha