۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۳

هوشمند سازی 1500 کلاس درس استثنایی

هوشمند سازی 1500 کلاس درس استثنایی

رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور از هوشمند سازی 1500 کلاس درس استثنایی برای 12 هزار دانش آموز استثنایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نامدار عبداللهیان ظهر دوشنبه در سومین روز از سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش با بیان این مطلب گفت: در دوران حضورم در سازمان مدارس استثنایی تلاش شد نگاه به معلولان تغییر کند و فرصتهای برابر برای ادامه تحصیل دانش آموزان و افزایش ظرفیت به وجود آید.

به گفته وی، در حال حاضر 35 هزار دانش آموز استثنایی به صورت تلفیقی در کنار دانش آموزان عادی مشغول به تحصیل هستند و 75 هزار دانش آموز در 7 گروه در مدارس خاص استثنایی تحصیل می کنند که همه 110 هزار دانش آموز استثنایی بر اساس سند تحول بنیادین، اسناد بالادستی، قانون سازمان استثنایی، برنامه درسی ملی کارهایی اجرایی خود را انجام می دهند.

عبداللهیان عنوان کرد: هدفگذاری ما بر اساس برنامه پنجم توسعه این است که 35 هزار مدرسه را به 40 هزار مدرسه و 75 هزار دانش آموز را به 80 هزار دانش آموز استثنایی افزایش دهیم. آنکه هوشمندسازی برای مدارس استثنایی ضرورت اجتناب ناپذیر است به همین منظور تا کنون از 1500 مدرسه  استثنایی، 1500 کلاس درس تجهیز شده اند.

در ادامه  مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش دیگر سخنران این مراسم بود.

وی گفت: سند تحول به عنوان قانون مصوب در اسناد بالادستی با اسناد دیگر بالادستی همسویی مطلوبی دارد همانطور که بین سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول یکدستی و یکنواختی مشاهده می شود.

ادهم افزود: این سند بسیاری از دغدغه ها را کاهش و مطالبات رهبری و فرهنگیان را پاسخ می دهد.

به گفته وی، بر اساس قانون باید گزارش یکساله سند را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه دهیم که به دستور حاجی بابایی این کار انجام شد.

 

کد خبر 2092741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha