۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۸

غضنفری با مهر عنوان کرد:

اینترنت پرسرعت ضرورت تجارت الکترونیکی در ایران است

اینترنت پرسرعت ضرورت تجارت الکترونیکی در ایران است

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیکی تسهیل گستر تاکید کرد: نبود اینترنت پرسرعت یکی از موانع توسعه تجارت الکترونیکی در ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا غضنفری شامگاه دوشنبه در حاشیه کارگاه یکروزه آشنایی با تجارت الکترونیکی به میزبانی اتاق بازرگانی اردبیل به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر ورود به حوزه تجارت الکترونیکی در بین صنایع مختلف مطلوب بوده و در عین حال نبود زیرساختهایی مانند اینترنت مناسب سرعت استفاده از این امکان را با کندی مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از کسب و کارها و واحدهای صنعتی کلان کشور در حوزه تجارت الکترونیکی قدم گذاشته اند و در عین حال استفاده از این حوزه تجارتی پیشرفت مطلوبی ندارد.

غضنفری با استناد به سند چشم انداز توسعه و تجارت الکترونیکی اضافه کرد: برنامه ریزی در این راستا قابل قبول است اما در مرحله اجرا بسیاری از واحدها با ضعف عمده مواجه اند.

وی مهمترین این ضعف را عدم تخصص در حوزه تجارت الکترونیکی برشمرد و ادامه داد: نبود تخصص موجب می شود بسیاری از کسب و کارها در نیمه راه از امکانات این شیوه تجارت غفلت کنند.

99 درصد حضور غیر حرفه ای در تجارت الکترونیکی

مرد اول تجارت الکترونیکی ایران معتقد است ورود به عرصه تجارت الکترونیکی تلفیق تجارت و الکترونیکی کردن آن است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 99 درصد ورود به این عرصه در کسب و کارهای کشور بدون مطالعات تخصصی و به شکل غیر حرفه ای اتفاق می افتد.

وی مهمترین مشکل ورود به این عرصه را عدم توجه به دو بعد آن برشمرد و اضافه کرد: با وجود اینکه مدیریت در ایران بیشتر در قالب هرمی است اما نبود تخصص مهمترین مانع ثمربخش بودن تجارت الکترونیکی در ایران است.

غضنفری در خصوص مطالعات میدانی میزان ورود واحدهای صنعتی کشور به عرصه تجارت الکترونیکی تاکید کرد: در کمال تاسف این مهم اندازه گیری نشده و میزان حضور تنها بر مبنای حدسیات قابل بیان است.

کمبود نیروی متخصص دانشگاهی

استاد دانشگاههای کشور معتقد است از دیگر موانع عدم توسعه زودهنگام تجارت الکترونیکی نبود نیروی متخصص در این عرصه است.

وی با تاکید به اینکه منابع کتابخانه ای مناسبی در این حوزه وجود دارد، تصریح کرد: در عین حال مدرسان زبده دانشگاهی به تعداد محدود به چشم می خورد.

وی افزود: تعداد محدود متخصصان نیز به دلیل هزینه های دریافتی اندک از دانشگاه تمایلی به تدریس در دانشگاه ندارند.

آذربایجان شرقی رتبه اول ورود به عرصه تجارت الکترونیکی

مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیکی تسهیل گستر در خصوص رتبه بندی استانها در ورود به عرصه تجارت الکترونیکی ادامه داد: آذربایجان شرقی در رتبه اول کشوری بوده و استانهای تهران، اصفهان و شیراز از وضعیت مطلوبی برخوردارند.

وی افزود: با بررسی مجموعه واحدهای صنعتی اردبیل مشاهده می شود که در این استان فاصله قابل توجهی در ورود به عرصه تجارت الکترونیکی به نسبت استانهای پیشتاز وجود دارد.

کد خبر 2093174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha