نیویورک تایمز گزارش داد؛

تنش میان اوباما و کرزای/ تمام نظامیان آمریکایی از افغانستان خارج می شوند

تنش میان اوباما و کرزای/ تمام نظامیان آمریکایی از افغانستان خارج می شوند

یک روزنامه غربی از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن تمام نظامیان کشورش از افغانستان در پی بروز تنش در روابط کرزای و اوباما خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، آمریکا خروج نظامیان خود از افغانستان را سرعت بخشیده، این کار به دلیل تصمیم "باراک اوباما" برای خارج کردن تمام نظامیان ایالات متحده از این کشور جنگ زده انجام می شود.

به نوشته نیویورک تایمز، اوباما در اندیشه طرحی به نام "امکانات صفر" (زیرو آپشن) است که به واسطه آن هیچ نیرویی از آمریکا در افغانستان باقی نمی ماند.

اوباما وعده داده که حضور آمریکا در افغاستان را تا پایان سال 2014میلادی پایان دهد، اما پیشتر مقامات آمریکایی مذاکراتی را با مقامات کابل درباره باقی ماندن تعدادی از نظامیان ایالات متحده در افغانستان انجام داده بودند.

به نوشته نیویورک تایمز، دلیل تصمیم اوباما برای خارج کردن تمام نیروهای آمریکایی از افغانستان، به هم خوردن رابطه اوباما "حامد کرزای" رئیس جمهور افغانستان است. یکی از دلایل اصلی ایجاد تنش میان اوباما و کرزای اقدام ماه گذشته آمریکا در انجام مذاکره با طالبان در قطر بوده است.

 این مسئله سبب شده بود تا کرزای با نارضایتی در مذاکرات مربوط به امضای قرارداد امنیتی بلندمدت با آمریکا حاضر شود . برای حل تنش های این دو رئیس جمهور ویدئو کنفرانسی ترتیب داده شده بود، اما این گفتگوهای از راه دور نیز با نتیجه بدی به پایان رسید.

به گفته مقامات آمریکایی و افغانی، کرزای در گفتگو با اوباما، آمریکا را به تلاش برای رسیدن به صلح با طالبان و حامیان آنها در پاکستان و تنها گذاشتن دولت افغانستان در برابر دشمنان متهم کرده است.

کد خبر 2093187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha