۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۲۰:۲۷

گزارش تشریحی - تصویری/

رونمایی از مجموعه چیستان های مصطفی رحماندوست

رونمایی از مجموعه چیستان های مصطفی رحماندوست

مجموعه هفت جلدی چیستانهای مصطفی رحماندوست در کتابخانه شیخ صدوق(ره) وابسته به شهرداری منطقه 20 تهران(شهرری) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه هفت جلدی چیستانهای مصطفی رحماندوست با موضوع ترانه ‌های خردسال روز سه شنبه همزمان با روز جهانی ادبیات کودک و نوجوان با حضور علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه شیخ صدوق(ره) شهرری رونمایی شد.

در این مراسم رونمایی مصطفی رحماندوست شاعر مجموعه چیستانها، پریسا رسولی تصویرگر این مجموعه، شهرام اقبالی ناشر، بیوک ملکی شاعر و منتقد ادبی، علی قندهارنیا معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید رضا موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 تهران و رئیس فرهنگسرای ولاء، محمد اقبال پور مدیر انتشارات آبرنگ و مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری حضور داشتند.

مصطفی رحماندوست در این رونمایی ابتدا برخی از سروده های خود را برای کودکان خواند و در ادامه به توضیح مجموعه هفت جلدی چیستانها پرداخت.

وی گفت: در هر جلد از این مجموعه چندین چیستان گنجانده شده که این چیستانها "اون چیه که سفیده؟"، "اون چیه که شیرینه؟"، "اون چیه که قشنگه؟"، "اون چیه که زنگ داره؟"، "اون چیه که قشنگ و مهربونه؟"، "اون چیه که پا نداره؟" و"اون چیه که دور زمین می گرده؟" نام دارد.

این شاعر پیشکسوت عرصه ادبیات کودکان و نوجوانان افزود: در این مجموعه ویژگیهای اشیایی که کودکان با آنها سروکار دارند، در قالب شعر بیان شده که کودکان پس از خواندن شعرها باید شی مورد نظر را پیدا کنند.

وی تصریح کرد: این مجموعه کتابها برای این نوشته شده که پدر و مادر در کنار یکدیگر بنشینند و برای کودک خود این کتابها را بخوانند و اطلاعات کودک خود را افزایش دهند،در این راستا یک کتاب در خصوص بازی با انگشتان را نوشتم که در آن به بزرگترها شعرهایی آموزش داده می شود تا با کودک خود بازی کنند.

رحماندوست در مورد گذشته خود گفت: شاگرد استادانی چون شهید بهشتی و دکتر شریعتی بودم و در اولین نمایشگاه که برای کودکان برگزار شده بود، شرکت کردم و در این بین دکتر شریعتی به من گفت: چرا متخصص کودکان نمی شوید؟ و تصمیم گرفتم که فقط برای بچه ها کار کنم و مدت 30 سال است که فقط برای کودک کار می کنم.

بیوک ملکی شاعر و منتقد ادبی کشور نیز در این رونمایی گفت: تنها راه گسترش مطالعه به رسمیت شناخته شدن کتاب است؛ شاعران بسیاری در عرصه کودک شعر سروده اند، ولی شعر این شاعران زیاد دیده نشده و در این حین سروده های مصطفی رحماندوست بسیار مورد استفاده کودکان قرار گرفته است.

پریسا رسولی نیز در خصوص نقاشی هفت چیستان افزود: نقاشی برای کودکان را بسیار دوست دارم و از اینکه  شعرهای مصطفی رحماندوست را تصویرگری می کنم، بیشتر خوشحال هستم، زیرا به زبان بچه گانه و بسیار رویایی شعر سروده اند.

در پایان این رونمایی از هفت مجموعه چیستان رونمایی شد و از شاعر و تصویرگر این مجموعه هفت جلدی و مدیر انتشارات آبرنگ تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 2093854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha