۱۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۵۶

انجمن‌های صنفی و کارکردهایشان/17

انجمن‌های صنفی، جزایر پراکنده هنری را به هم نزدیک می‌کنند

انجمن‌های صنفی، جزایر پراکنده هنری را به هم نزدیک می‌کنند

یک نویسنده کودک و نوجوان گفت: در ایران، اهالی هنر چون جزایر پراکنده، جدای از هم و همچنان به شیوه قبیله‌ای فعالیت می‌کنند؛ به این معنی که قبیله نقاشان با قبیله نویسندگان یا موسیقیدان‌ها آشنا نیست و انجمن‌ها می‌توانند این قبایل پراکنده را باهم آشتی دهند.

مژگان شیخی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر یکی از کارکردهای انجمن‌های صنفی را ارتباط جزایر جداگانه هنری با یکدیگر دانست و افزود: در ایران، اهالی هنر چون جزایر پراکنده، جدای از هم و همچنان به شیوه قبیله‌ای فعالیت می‌کنند؛ به این معنی که قبیله نقاشان با قبیله نویسندگان یا موسیقیدان‌ها آشنا نیست و انجمن‌ها می‌توانند این قبایل پراکنده را باهم آشتی دهند.

نویسنده «12 داستان از ابوریحان بیرونی» با اشاره به این‌که ضروری است فضایی وجود داشته باشد تا نویسندگان و تصویرگران در آن گردهم آیند و باهم آشنا شوند، گفت: نه تنها نویسندگان کودک و نوجوان، تصویرگران، آهنگسازان، فیلمسازان و روان‌شناسان، کودک و نوجوان را خوب نمی‌شناسند که همدیگر را هم نمی‌شناسند و خوب است فضایی وجود داشته باشد تا دور هم جمع شویم و یکدیگر را بشناسیم.

شیخی یکی از فعالیت‌های مهم انجمن‌های صنفی را پیگیری مسائل صنفی و حقوقی اعضای خود دانست و افزود: واقعیت ماجرا این‌که من مدتی دور از ایران بوده‌ام. نمی‌دانم در انجمن قلم یا انجمن نویسندگان کودک، کسی هست که با مسایل حقوقی آشنا و پیگیر مشکلات حقوقی اعضای انجمن باشد یا نه؟ اصلا انجمنی هست که دلسوزانه مشکلات صنفی اعضای خود را پیگیری کند؟

کد خبر 2094256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha