۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۰۳

سيدي عنوان كرد:

برخورد قاطع با روزه خواري در ملاء عام/ فعاليت رستوران ها به صورت غيرعلني مجاز است

برخورد قاطع با روزه خواري در ملاء عام/ فعاليت رستوران ها به صورت غيرعلني مجاز است

بجنورد - خبرگزاري مهر: دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با اشاره به اينكه مطابق قانون روزه خواری در ملاء عام جرم محسوب مي شود و مجازات دارد گفت: با روزه خواران در ملاء عام برخورد قاطع مي شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، میرعلم سیدی عنوان كرد: روزه خواری در ملاء عام طبق قانون جرم است و مجازات دارد و با روزه خواران در ملاء عام برخورد می شود.

وی تصریح کرد: شهروندان ما مردمی متدین و موحد هستند که شعائر دینی را به خوبی رعایت می کنند و ماه مبارک رمضان را فرصتی برای تقویت روحیه ایمان، تقوا و توبه به درگاه الهی می دانند.

سيدي با بيان اينكه فعالیت رستوران ها و غذاخوری ها در ایام ماه مبارک رمضان غیر مجاز است، اظهار داشت: فعالیت رستوران های کشیک نیز فقط به شکل غیر علنی مجاز است.

وي افزود: به برخی از افرادی که عذر شرعی دارند یا مسافر هستند و نمی توانند روزه بگیرند، توصیه می کنیم در ملاء عام اقدام به روزه خواری نکنند چرا که این امر جرم است.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد اضافه كرد: با افرادی که در اماکن عمومی و خصوصی به روزه خواری اقدام کنند، برخورد می شود و امکان پلمپ این مراکز وجود دارد، علاوه بر آن با فرد روزه خوار، مسئول و متصدی این اماکن نیز برخورد می شود.

سیدی با اشاره به قداست و پاکی ویژه ماه رمضان اظهار امیدواری کرد که همچون سالهای گذشته شاهد کاهش آمار درگیری ها و تعداد پرونده های وارده باشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نيز عنوان كرد: به منظور بهره برداری هر چه بیشتر از فیوضات معنوی ماه مبارک رمضان باید تمام تلاش خود را به كار گيريم.

احمد کیخسروی اظهار داشت: رمضان ماهي است که درهاي آسمان و رحمت الهي در آن گشوده شده و اجرای مناسک عبادی دراین ماه ارزش و اعتبار والاتری نسبت به دیگر ایام دارد.

وی با بیان اینکه این ماه فرصت بسیار مغتنمی جهت ترویج مکارم اخلاقی در جامعه اسلامی است، افزود: توجه اجتماعی به آثار و پیامدهای مکارم و فضائلی مانند انفاق، اطعام نیازمندان، احسان، صله رحم، مهرورزی، صداقت، تکریم بزرگان و ... مستلزم برنامه ریزی در این زمینه است.

كيخسروي تصریح کرد: غبارروبی و آماده سازی فضای نمازخانه ها، تشویق کارکنان و خانواده های آنها در خصوص تلاوت قرآن و شرکت در جلسات آموزش مفاهیم و تفسیر و بیان احکام روزه توسط امام جماعت بخشی از برنامه های دستگاه قضایی استان در ماه مبارك رمضان است.

به گفته این مقام مسئول ترویج فرهنگ سفره های افطاری ساده برای اطعام فقرا و نیازمندان، ترویج فرهنگ روزه داری، تبیین و توسعه فضائل رفتاری و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی برای شادابی بیشتر کارکنان از دیگر برنامه هاي اين اداره كل در ماه مبارك رمضان محسوب مي شوند.

کد خبر 2095999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha