۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۲

به جا مانده از لیگ جهانی والیبال؛

اگر وسایل یک خبرنگار آلمانی به سرقت می‌رفت مسئولان چه می‌کردند؟

اگر وسایل یک خبرنگار آلمانی به سرقت می‌رفت مسئولان چه می‌کردند؟

سرقت وسایل شخصی خبرنگار مهر از محل نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران یک اتفاق تلخ و نمره منفی در کارنامه فدراسیون والیبال و مسئولان امنیتی برگزاری دیدار ایران و آلمان بود. نکته قابل تامل اینجاست که یا یک دزد وارد محل نشست شده و مسئولان متوجه نشده‌اند و یا فدراسیون والیبال برای یک دزد کارت ویژه صادر کرده است!

به گزارش خبرنگار مهر، حضور ایران برای اولین بار در لیگ جهانی والیبال و عملکردی که ملی‌پوشان کشورمان در این رویداد بزرگ داشتند، یک اتفاق مثبت و بیادماندنی برای ورزش ایران بود اما اتفاقی که بعد از دیدار اول ایران برابر آلمان رخ داد و وسایل شخصی یک خبرنگار (شامل کوله پشتی، کامپیوتر همراه، تلفن همراه، گواهینامه رانندگی، کارت شناسایی پرسنلی و ...) در محل نشست خبری به سرقت رفت یک نمره منفی در کارنامه فدراسیون والیبال و سایر مسئولان مرتبط بود.

اصولا تنها افرادی می‌توانند در محل نشست خبری حضور پیدا کنند که دارای کارت صادر شده ویژه از سوی فدراسیون والیبال و البته تایید شده از سوی حراست وزارت ورزش باشند. خبرنگارانی که باید تنها حاضران در این نشست باشند برای رسیدن به محل کنفرانس بارها از سوی ماموران حراست مستقر در سالن بازدید و خبرنگار بودنشان مورد تایید قرار می گیرد اما اینکه چطور وسایل یک خبرنگار در محل نشست به سرقت می رود سوالی است که تاکنون هیچ یک از مسئولان فدراسیون پاسخ واضحی به آن نداده‌اند و پیگیری‌های خبرنگار مال باخته مهر هم به نتیجه‌ای نرسیده است.

سوال اینجاست که اگر وسایل یک خبرنگار آلمانی به سرقت می‌رفت آیا بازهم مسئولان فدراسیون والیبال چنین بی‌تفاوت بودند؟ اگر این اتفاق صورت می‌گرفت پاسخ بی آبرویی ایران در میزبانی لیگ جهانی را چه کسی می داد؟ آیا مسئولان فدراسیون والیبال بازهم می‌توانستند در مجامع بین المللی سرشان را بالا بگیرند و از میزبانی خوبشان یاد کنند؟ در این میان یا یک دزد وارد محل نشست خبری شده و کسی متوجه حضور یک دزد نشده و یا فدراسیون والیبال برای یک دزد کارت ویژه صادر کرده است!

خبرنگار مهر که همواره حضوری مستمر در سالن‌های محل برگزاری دیدارهای تیم ملی والیبال و رقابت های باشگاهی داشته پس از این ماجرا با مسئولان فدراسیون و حراست وزارت ورزش و جوانان تماس گرفت و پیگیر رسیدگی به این موضوع شد اما متاسفانه تاکنون هیچ پاسخ مثبتی دریافت نکرده است. این در حالی است که پس از برگزاری دیدار دوم هم وسایل عکاس خبرگزاری مهر به سرقت رفت و در حالی که او اتومبیلش را در محوطه مشخص شده و تحت کنترل پارک کرده بود، یک سارق دیگر که احتمالا این بار کارت نداشته تمام وسایل شخصی او و مقادیر قابل توجهی پول نقد را به سرقت برده است.

بااین حال گروه ورزشی خبرگزاری مهر این حق را برای خود قائل است که از فدراسیون والیبال به خاطر تامین نکردن امنیت لازم در محل نشست خبری که به نوعی اتاق محل کار خبرنگاران محسوب می شود و حضور افراد متفرقه - که قطعا یکی از آنها دزد بوده است - در آن ممنوع است، به حراست وزارت ورزش و جوانان شکایت کند و خواستار رسیدگی به این موضوع شود. نگرانی ما برای آینده است. جایی که باید میزبان تیم های خارجی دیگری باشیم. با این شرایط دیگر خبرنگاران در محل کارشان احساس امنیت و آرامش نمی‌کنند و بیشتر از آنکه تمرکزشان روی کارشان باشد باید دو دستی وسایل‌شان را بچسبند!

کد خبر 2096431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha