۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۳

گزارش خبري/

دورخيز نيروهاي خراسان شمالي براي ورود به كابينه/ سهم خواهي در سايه شايسته سالاري

دورخيز نيروهاي خراسان شمالي براي ورود به كابينه/ سهم خواهي در سايه شايسته سالاري

بجنورد - خبرگزاري مهر: در حالي كه مردم خراسان شمالي انتظار دارند نيروهاي كارآمد اين استان در سايه شايسته سالاري سهمي در كابينه دولت يازدهم داشته باشند؛ رايزني براي ورود نيروهاي توانمند و باتجربه استان به كابينه دولت روحاني آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در طول گذشت بيش از سه دهه از انقلاب اسلامي و به روي كار آمدن دولت هاي مختلف، برخي از نيروهاي كاردان خراسان شمالي در سطح مديركل وزارت و يا معاون وزير فعاليت داشته اند اما تاكنون از اين استان كسي در سطح وزير يك وزارت خانه وارد كابينه نشده است.

بسياري از مردم خراسان شمالي معتقدند با توجه به توان مديريتي بالاي برخي از نيروهاي اين استان، اصل شايسته سالاري حكم مي كند كه در دولت يازدهم اين جفا خاتمه يافته و حداقل يك وزير و چندين معاون وزير از بين افراد توانمند و متخصص خراسان شمالي انتخاب شود.

آنها همچنين مي گويند بهتر است در اين برهه زماني صاحب نظران استان ابتدا براي ورود برخي از نيروهاي كاردان بومي به كابينه دولت يازدهم تلاش كنند و پس از آن در پي انتخاب شدن استاندار و فرمانداراني بومي براي خراسان شمالي و شهرستان هاي تابعه باشند.

البته اين مهم از سوي برخي از فعالان سياسي نزديك به دولت منتخب نيز پيگيري مي شود و در روزهاي اخير هم جمعي از اين افراد براي رايزني با نمايندگان حسن روحاني عازم تهران شدند.

بر اساس شنيده هاي موثق در ديدار فعالان خراسان شمالي با نمايندگان ادوار مجلس شورای اسلامی ( خراسان شمالی)، ضمن معرفي ظرفيت هاي نيروي انساني و تاكيد بر استفاده از توان مديريتي اين استان، رايزني هايي براي انتخاب حداقل يك وزير و چند معاون وزير از بين نيروهاي توانمند خراسان شمالي انجام شده است.

وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، معاونت وزارت آموزش و پرورش، معاونت وزارت كشور، وزارت صنعت، سازمان انرژی اتمی و ... از جمله پست هايي هستند كه نيروهاي استان براي فعاليت در آن دورخيز كرده اند.

حضور حداقل یک وزیر در کابینه دولت منتخب از خراسان شمالی

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی حضور حداقل یک وزیر در کابینه دولت منتخب از خراسان شمالی با توجه به ظرفیت‌های نیروی انسانی در این استان را ضروری مي خواند.

هادی قوامی حضور چندین نیروی این استان در جایگاه معاون وزیر را از دولت منتخب خواستار است و مي گويد: خراسان شمالي از ظرفیت بالای نیروی متخصص، کارآمد و متعهد برخوردار بوده که برای مسئولیت‌های مختلف می‌توانند منشا اثر باشند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وجود فضای مناسب برای تعامل مجلس با وزاري پيشنهادي رئیس جمهور منتخب، اظهار مي كند: مجلس با تمام وجود از گفتمان تدبیر و امید که نیاز امروز جامعه است، حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس برای پیشبرد گفتمان تدبیر و امید در کنار دولت در جامعه تلاش خواهند کرد، مي افزايد: این گفتمان از نیازهای امروز جامعه است.

همچنين منتخب مردم در چهار دوره شورای اسلامی بجنورد نيز در اين زمينه، بر حضور یک وزیر از نیروهای خراسان شمالی در کابینه دولت تدبیر و امید تاکید مي كند.

جمشيد گريواني با اشاره به اینکه نیروهای بسیار مستعد خراسان شمالی در سطح کشور وجود داشته که دارای سوابق متعدد معاونت در سطح وزارتخانه‌ها از جمله وزارت کشور بوده و یا روسای برخی از سازمان‌ها را عهده دار بوده‌اند، اظهار مي كند: از دولت یازدهم انتظار می‌رود تا مطالبه به حق مردم خراسان شمالی برای انتصاب دست کم یک وزیر از این استان را اجابت کند.

منتخب مردم در چهار دوره شورای اسلامی بجنورد حداقل سهم این استان با توجه به استقبال پرشور مردم از رئیس جمهور منتخب در 22 خرداد و انتظار چهار ساعته برای دیدار با ایشان و خلق حماسه 24 خرداد ماه را انتصاب یک وزیر در کابینه مي داند.

وی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم این استان پیرامون ویژگی‌های مردم خراسان شمالی را يادآوري كرده و مي گويد: معظم له از مردم این استان به عنوان مردمی دین دار، دلیر، ولایتمدار و مرزدار یاد کرده از این رو لازم است تا از ظرفیت‌های نیروی انسانی خراسان شمالی در دولت آینده به نحو شایسته استفاده شود.

تشكيل جمعیت طرفداران خراسان شمالی

منتخب مردم در چهار دوره شورای اسلامی بجنورد همچنين از تشکیل جمعیت طرفداران خراسان شمالی در این استان با حمایت این شورا خبر مي دهد.

جمشید گریوانی با اشاره به اینکه این جمعیت اکنون در برخی از استان‌ها مثل خراسان رضوی تشکیل شده است، اظهار مي كند: این جمعیت متشکل از تمامی ظرفیت‌های نیروهای بومی استان در سطح کشور و استان و مجمع نمایندگان ادواری است.

وی با اشاره به عضویت ائمه جمعه استان در این جمعیت، مي افزايد: امروز خراسان شمالی در بخش نیروی انسانی از جایگاه شایسته اي  در سطح کشور قرار دارد و بهره گیری از این ظرفیت‌ها برای حضور در مدیریت‌های مختلف ضروري است.

دولت آینده از نيروهاي توانمند خراسان شمالی استفاده کند

رئیس شورای اسلامی شهر شیروان هم با تاکید بر رعایت عدالت و توازن در مدیریت و بودجه کشور مي گويد: دولت یازدهم سعی کند از افراد و نیروهای متخصص و توانمند خراسان شمالی در بدنه خود استفاده کند.

خلیل چاره ساز در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مردم خراسان شمالی از دولت آینده انتظار دارند تا از افراد متخصص و توانمند در بدنه دولت و وزارتخانه ها استفاده شود، مي افزايد: دولت یازدهم باید سعی کند بر مبنای شعار محوری خود، اعتدال را در تمامی زمینه ها اجرایی کند.

وی استان خراسان شمالی را از جمله مناطق محروم کشور مي داند و با بیان اینکه در دولت های گذشته هیچ وزیري از این استان نبوده است، اظهار مي كند: در صورتی که این اتفاق روی می داد و دولت های گذشته از نیروهای توانمند این استان نیز در بدنه مدیریت کلان کشور استفاده می کردند؛ شاید کمی از چهره محرومیت این منطقه کاسته می شد.

منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شیروان اضافه مي كند: با توجه به اینکه افراد متخصص و توانمند زیادی همچون پروفسورحسین آفریده، رحمان قلی قلی زاده، غلامعلی نوروززاده و... در خراسان شمالی وجود دارند که دارای سوابق اجرایی مناسب و نمایندگی چندین دوره در مجلس شورای اسلامی نیز هستند، از دولت آینده انتظار می رود به این خواسته مردم استان احترام گذاشته تا توازن و عدالت مدیریتی، نیرو و بودجه در کشور رعایت شود.

 

کد خبر 2096978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha