۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۷

در واکنش به اظهارات نتانیاهو/

دعوت مقامات سابق آمریکایی از اوباما برای پیگیری دیپلماسی با ایران

دعوت مقامات سابق آمریکایی از اوباما برای پیگیری دیپلماسی با ایران

پس از اظهارات افراطی نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گروهی از 29 مقام تصمیم ساز آمریکایی با نوشتن نامه ای در روز دوشنبه، باراک اوباما را دعوت به پیگیری دیپلماسی با رئیس جمهور منتخب ایران کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل نهارنت، در آخرین نامه خود به اوباما، مقامات ارشد سابق سیاسی و امنیتی آمریکا انتخاب حسن روحانی را به عنوان یک میانه‎رو دارای "ظرفیت فرصتی بزرگ" دانستند.

آنها نوشتند: "ما پس از آغاز کار روحانی دولت را شدیداً تشویق به استفاده از فرصت برای پیگیری مذاکرات چندجانبه و دوجانبه با ایران می‎کنیم تا فرصت اتخاذ سیاست‎های میانه رو توسط تهران از بین نرود."

در این نامه از واشنگتن خواسته شده است که خود را برای کاهش تحریم هایی که به اقتصاد ایران آسیب زده به عنوان اهرمی برای رسیدن به تفاهم، آماده سازد.

در میان امضا کنندگان، نام‎هایی همچون توماس پیکرینگ -سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل-، آن ماری سلاتر -مشاور ارشد سابق هیلاری کلینتون در وزارت خارجه- و لری ویلکیرسون -رئیس دفتر سابق کالین پاول در وزارت خارجه- مشاهده می شود.

نامه تنها یک روز پس از این منتشر شد که بنیامین نتانیاهو -نخست وزیر رژیم صهیونیستی- با تکرار مسائل بی‎اساس، مدعی شده بود که اگر آمریکا، برنامه هسته‎ای ایران را متوقف کند، خود وارد عمل خواهد شد.

وی خواهان موضعی خصمانه علیه چمهوری اسلامی شده بود و تغییر رئیس جمهوری را فاقد تاثیر دانسته بود.

کد خبر 2097650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha