۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۲

هاآرتض گزارش داد؛

فشار آمریکا و انگلیس بر کشورهای اروپایی برای اقدام علیه حزب الله

فشار آمریکا و انگلیس بر کشورهای اروپایی برای اقدام علیه حزب الله

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از فشار انگلیس و آمریکا بر اعضای اتحادیه اروپا با هدف متقاعد کردن آنها برای قراردادن نام حزب الله در فهرست گروه های تروریستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، انتظار می رود که در نشست آتی وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در تاریخ 22 جولای (دوشنبه 31 تیر) برگزار می شود تصمیم نهایی در خصوص قرار دادن نام حزب الله در فهرست گروه های تروریستی اتخاذ شود.

هاآرتض در ادامه می نویسد : مقامات اسرائیلی از فشار انگلیس و آمریکا بر دیگر کشورهای اروپایی جهت متقاعد کردن آنها برای افزودن نام حزب الله به فهرست گروه های تروریستی خبر داده اند.

در همین رابطه قرار است روز پنج شنبه هفته جاری نشستی با حضور کارشناسان 28 عضو اتحادیه اروپا برگزار شود و نتیجه مذاکرات این کارشناسان در اختیار وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحایده اروپا قرار بگیرد.

مخالفت برخی کشورهای از جمله آلمان، اتریش و سوئیس تا کنون مانع آن شده که نام حزب الله در فهرست گروه های تروریستی قرار بگبرد.

البته بازیگردان اصلی در این میان رژیم صهیونیستی است و دلیل این اقدام آن است که در سال گذشته میلادی، انفجاری در بلغارستان رخ داد و در آن تعدادی از شهروندان رژیم صهیونیستی کشته شدند. تل آویو از ابتدا، انگشت اتهام را به سوی حزب الله نشانه رفت و نتیجه تحقیقاتی که در سال جاری میلادی با فشارهای اسرائیل منتشر شد، کاملا بر اساس خواسته های صهیونیست ها بود و حزب الله را به عنوان مقصر معرفی می کرد.

با این حال، ابهامات موجود در نتایج این تحقیقات به حدی بود که حتی گروه های سیاسی موجود در بلغارستان نیز آن را نپذیرفتند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز هنوز تسلیم فشارهای تل آویو و حامیان غربی آن در این رابطه نشده اند.

کد خبر 2097885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha