۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۹

سرهنگ اسماعيلي:

جرائم سایبری در کرمان 30 درصد کاهش یافت

جرائم سایبری در کرمان 30 درصد کاهش یافت

کرمان - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمان از کاهش 30 درصدی جرائم سایبری در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ كامبيز اسماعيلي پيش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع جرائمي كه در سه ماهه سال جاري  در فضاي سايبري اتفاق افتاده است 71 درصد اين جرائم به وسيله پليس فتا كشف شده است.

وي در ادامه با بیان اینکه 50 درصد از جرائم قبلي كه به دلايلي كشف نشده بودند در سال جاري كشف شد، افزود: طی سه ماه گذشته 121 درصد كشف جرائم سايبري در كرمان داشته ايم.

سرهنگ اسماعيلي با اشاره به اينكه 58 درصد از جرائم كشف شده مربوط به جرائم مالي و اقتصادي است، تصريح كرد: 21درصد از جرائم مربوط به پرونده هاي فرهنگي ، اخلاقي و 21 درصد مربط به ساير جرائم است.

رئيس پليس فتا استان كرمان با اشاره به اينكه رتبه اول اين جرائم مربوط به حوزه مالي و اقتصادي است، ابراز داشت: وقوع جرائم در حوزه سايبري نسبت به سال گذشته 30 درصد كاهش پيدا كرده است.

وي اذعان داشت: اطلاع رساني و آگاه بخشي در جامعه مهمترين دليل براي كاهش جرائم اينترنتي است.

سرهنگ اسماعيلي افزود: شهروندان در زمان خريد هاي اينترنتي بايد دقت داشته باشند كه از فروشگاه هاي كه داراي نماد و مجوز معتبر هستند خريداري كنند.

اين مسئول انتظامي در خصوص يكي از پرونده هاي سال جاري در حوزه اقتصادي و مالي تصريح كرد: يكي از پرونده ها برداشت هفت ميليون و 800 هزار تومان بوده است كه از حساب كارت بانكي فرد بوده است.

رئيس پليس فتا استان كرمان در ادامه بيان داشت: اين فرد كه كارت خود را در مغازه اي جا گذاشته بود در زمان خريد كارت خود را در اختيار فروشنده قرار داده و رمز خود را اعلام كرده است و پس از جا گذاشتن كارت بانكي فروشنده موجودي كارت را مي گيرد و از كارت خريدهاي اينترنتي مي كند.

سرهنگ اسماعيلي با اشاره به اينكه فرد فروشنده داراي مجوز صنفي نبوده است و بدون مجوز فعاليت مي كرده، گفت: اين فرد داراي سوابق كيفري بوده است و با پيگيري هاي پليس فتا استان كرمان شناسايي و دستگير شد.

لزوم نظارت والدین بر فعالیت های اینترنتی فرزندان

اين مسئول انتظامي با اشاره به اينكه نظارت والدين بر فرزندان خود در فضاي مجازي موثر است ابراز داشت: رايانه شخصي بايد در مكان عمومي منزل قرار گيرد و ساعات استفاده از اينترنت و يارانه ها را مشخص كنند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه والدين بايد جستجوهاي اينترنتي فرزندان خود را به صورت مرتب بررسي كنند، اذعان داشت: والدين نبايد اجازه نصب فيلتر شكن و وی پی ان را برروي رايانه دهند زيرا اين نرم افزارها باعث استفاده كاربران از سايت هاي غير اخلاقي مي شود.

رئيس پليس فتا استان كرمان افزود: شهروندان براي جلوگيري از هكرها  نياز است از آنتي ويروس قوي استفاده كنند.

سرهنگ اسماعيلي تصريح كرد: والدين براي مشاوره در خصوص استفاده فرزندان خود از اينترنت مي توانند با مشاوران پليس فتا به شماره هاي  2182164و 2182165 تماس بگيرند.
 

کد خبر 2098019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha