۲۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۱

دهقان در گفتگو با مهر:

خشکسالی مراتع سمیرم را نابود کرد

خشکسالی مراتع سمیرم را نابود کرد

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس امور عشایر شهرستان سمیرم گفت: خشکسالیهای اخیر علاوه بر تخریب مراتع اصفهان، در حال حاضر سبب نابودی مراتع و خسارت به عشایر شهرستان سمیرم شده است.

ایرج دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه خشکسالی های سال‌های اخیر سبب کوچ زودهنگام عشایر در استان به ویژه عشایر سمیرم شده است، اظهار داشت: علوفه مورد نیاز دام عشایر بر اثر خشکسالی از بین رفته است و در سایر شهرستان های استان‌ها نیز وضعیت به همین صورت است.

وی با بیان اینکه عشایر در پنج ماه سال از مراتع شهرستان سمیرم استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: از اوایل اردیبهشت ماه عشایر از سه استان فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد برای گذراندن ییلاق وارد این شهرستان میشوند و نزدیک به شش هزار دام سبک در طول پنج ماه از مراتع استفاده می‌کنند.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان سمیرم با تاکید بر اینکه عشایر با طی مسافت 70 کیلومتری خود را به این شهرستان میرسانند، در مورد مشکلات آبرسانی به عشایر تصریح کرد: در سال‌های گذشته اداره امور عشایر شهرستان با 10 خودرو آب شرب انسان و دام را تامین میکرد، اما در سال جاری با کمبود بودجه تنها موفق به تامین سه خودرو برای آب شرب شدیم.

کد خبر 2098450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha