۲۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۶

آغاز عملیات اجرایی پارک ویژه بانوان در اراک

آغاز عملیات اجرایی پارک ویژه بانوان در اراک

اراک - خبرگزاری مهر: عملیات اجرایی پارک بانوان در زمینی به مساحت 40 هکتار و با طراحی نوین در منطقه ورودی شهر اراک از محدوده فراهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار مرکزی شامگاه روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار پارک بانوان گفت: پارک بانوان در شهرستان های دیگر البته  با مساحت های کمتری ایجاد شده است و فقط در شهر اراک این کاستی احساس می شد که امروز شاهد آغاز به کار پارک بانوان در زمینی به مساحت 30 هکتار می باشیم.

علی اکبر شعبانی فرد افزود:  14 هکتار از زمین پیش بینی شده برای این پارک در تملک شهرداری است و مابقی کاربری فضای سبز دارد.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری مورد نیاز برای احداث این پارک در زمان بندی سه ساله 100 میلیارد ریال است که 10 میلیارد ریال آن در بودجه سال 92 شهرداری اراک در نظر گرفته شده و بخشی از آن نیز از طریق اعتبارات عمرانی استانی و مشارکت بخش خصوصی تامین می شود.

ساخت شش زیرگذر شروع شده است

استاندار مرکزی توضیح داد: بر اساس طرح مطالعاتی اولیه 20 هکتار از عرصه این پارک فضای سبز، 10 هکتار تجهیزات و تاسیسات و مابقی به اماکن تفریحی، رفاهی و آموزشی تبدیل می شود.

وی با تاکید بر اینکه شهر اراک حرکت وسیعی از لحاظ سازندگی و عمرانی به خود گرفته است اظهارداشت: در شهر اراک ساخت شش زیرگذر شروع شده است که سه زیرگذرنیز در آینده ای نزدیک گلنک زنی خواهد شد.

شعبانی فرد ادامه داد: در سال گذشته 130 میلیارد تومان از حساب های ارزش افزوده در سال گذشته به شهرداری ها کمک شده است که این مهم باعث افزایش روند توسعه شهر  اراک شده است.

نائب رییس شورای شهر اراک نیز گفت: پارک بانوان در زمینی به مساحت 40 هکتار و با طراحی نوین در منطقه ورودی شهر اراک از محدوده فراهان احداث می شود.

اشرف بهادری افزود: پارک بانوان مجتمع بزرگ فرهنگی، آموزشی تفریحی، ورزشی، هنری و فرهنگی ویژه بانوان می باشد.

هدف از ایجاد پارک بانوان فضایی امن است

وی هدف از ایجاد پارک بانوان را فضایی امن دانست و بیان داشت: ایجاد فضایی امن، سالم،مفرح ، زیبا و راحت برای ورزش تفریح و آموزش اشتغال فعالیت های فرهنگی بانوان می باشد.

رییس کمسیون فرهنگی شورای شهر اراک افزود:منظور از محیط امن محیطی است دارای امنیت روحی جسمی روانی فکری فرهنگی و اجتماعی و فردی باشد که مشخصه کار پارک بانوان است.

بهادری منظور از محیط سالم را محیطی به دوراز همه آلودگی های محیطی انسانی فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: ایجاد محیطی شاد به دور از همه استرس های محیطی به گونه ای که تجدید قوای روحی و روانی صورت گیرد برای بانوان دراین پارک در نظر گرفته شده است.

وی پارک بانوان رامحیطی راحت برای بانوان دانست و اظهارداشت: محیطی به دوراز دغدغه های نگاه نامحرمان  و مزاحمت هایی که ممکن است آسایش و آرامش را از فرد بگیرد که به این مهم در پارک بانوان نگاه ویژه ای صورت گرفته است.

نائب رییس شورای شهر اراک مساحت بوستان مادر 30 هکتار بیان داشت و افزود: فضای سرپوشیده شامل زمین های ورزشی سرپوشیده، فضای اسکیت،مرکز فراهنگی-آموزشی در فاز دوم ، سالن همایش های مذهبی در فاز دوم ، گلخانه،مرکز اداری،بازارچه خود اشتغالی، قفس پرندگان، محل کرایه دوچرخه،سرویس های بهداشتی می باشد.

فضای سبز پارک بانوان با سبک باغ و گونه های گیاهی مختلف می باشد

وی فضای باز پارک بانوان را متشکل از اجزاء ذیل عنوان داشت: آمفی تئاتر روباز،نمایشگاه سرباز، محوطه بازی کودکان،فضای مدیتیشن،استخر سرباز کودکان،پارکینگ های روباز، پیست دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی،دریاچه و آسیاب آبی می باشد.

بهادری افزود: فضای سبز پارک بانوان با سبک باغ و گونه های گیاهی مختلف می باشد.

وی در پایان افزود: ایجاد پارک بانوان برای رفع مدودیت های موجود برای فعالیت های فرهنگی –ورزشی و تفریحی و ایجاد فرصت مناسب به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای بانوان و ارتقاء سطح سلامت روحی و روانی آنهاو تبدیل شهرداری از سازمان خدماتی به نهادهای اجتماعی و درنهایت ایجاد محیطی امن- سالم- مفرح – زیبا و راحت خاص بانوان می باشد.

 

کد خبر 2099473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha