رسانه های چین:

دولت ژاپن سیاست های خطرناکی در پیش گرفته است

دولت ژاپن سیاست های خطرناکی در پیش گرفته است

دو رسانه برجسته چینی سیاست های اتخاذ شده از سوی "شینزو آبه" نخست وزیر جدید ژاپن را برای منطقه خطرناک توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "رویترز" ، دو رسانه برجسته چین روز پنج شنبه سیاست های "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن را برای امنیت منطقه خطرناک خواندند.

این واکنش بعد از آن از سوی رسانه های چین مطرح شده است که دولت ژاپن به چین در خصوص عملیات اکتشاف نفت و گاز در آبهای مورد مناقشه دو کشور در دریای چین شرقی هشدار داد.

روزنامه ارتش آزاد چین با اشاره به دیدار روز گذشته آبه از جزیره ایشیگاکی در جنوب ژاپن که مورد مناقشه چین و ژاپن می باشد نوشت: آبه برای پیروزی در انتخابات پیشرو در 21 جولای سعی می کند نقش فرشته تهدید چین را بازی کند.

ابه در دیدار خود از این جزیره بر مالکیت ژاپن بر این جزایر مورد مناقشه با چین تاکید کرد و گفت قصد عقب نشینی در این خصوص را ندارد.

روزنامه ارتش آزاد چین با اشاره به اظهارات نخست وزیر ژاپن نوشت: اینگونه نوشیدن زهر برای رفع عطش می تواند ثبات منطقه را به خطر بیاندازد.

روزنامه رسمی نیروهای ارتش چین دیدار شینزو آبه از این منطقه را در این مقطع حساس کنونی را خطرناک و اقدامی غیرمسئولانه خوانده است.

همچنین روزنامه صدای چین هدف نخست وزیر ژاپن از دیدار از جزیره مذکور را اقدامی تحریک آمیز خوانده که با هدف ایجاد تنش برای پیشبرد برنامه توسعه ارتش ژاپن صورت گرفته است.

روزنامه ارگان حزب حاکم کمونیست چین "خلق" نیز در واکنش به این اقدام نخست وزیر ژاپن نوشت: چین دیگر اجازه لگدمال شدن حقوقش را نخواهد داد.

نخست وزیر ژاپن قصد دارد با تغییر قانون اساسی این کشور که بعد از جنگ جهانی دوم توسط آمریکا تهیه شده است اقدام به رسمیت شناخته شدن حق این کشور در ایجاد ارتش کند ، که این امر به معنی تغییر راهبردهای نظامی و دفاعی ژاپن خواهد بود.

 

 

کد خبر 2099589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha