۲۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴

حسيني مجد:

وهابيت به استخواني در گلوي مسلمانان تبديل شده است

وهابيت به استخواني در گلوي مسلمانان تبديل شده است

همدان - خبرگزاري مهر: امام جمعه اسدآباد با اشاره به اينكه فرهنگ شهادت طلبي افتخاري براي تشيع است، گفت: وهابيت به استخواني در گلوي مسلمانان تبديل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسینی مجد شامگاه پنج شنبه و پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مراسم بزرگداشت چهلمين روز شهادت زائران همداني در حادثه تروريستي عراق که در مسجد جامع همدان برگزار شد، عنوان كرد: درك راه شهدا نياز به بصيرت دارد.

شهيد از خود گذشته است

وي ادامه داد:  شهيد از خود گذشته است چرا كه از مرگ گريزي ندارد.

امام جمعه شهر اسد آباد با تاكيد بر لزوم توجه به فرهنگ شهادت  طلبي در جامعه به حديثي در اين خصوص اشاره و بيان داشت: حضرت علي (ع) مي فرمايد اگر در راه خدا جان دادن و كشته شدن پيش نيايد اين انسان مرده است نه شهيد.

حسيني اذعان داشت: زائراني كه در راه ديدار امام حسين(ع) به شهادت رسيدند بهترين جايگاه را در نزد خداي متعال دارند.

وهابيت مانع وحدت مسلمانان بايكديگر شده اند

وي با اشاره به ريخته شدن خون مومن در راه خداي متعال، ادامه داد:  وهابيت مانع وحدت مسلمانان بايكديگر شده اند.

امام جمعه اسد آباد كه پايه گذاري وهابيت را برنامه هاي سياسي معرفي مي كرد، اذعان داشت: عبد الوهاب گرچه شعارش زدودن خرافات از دين اسلام بود اما در نهايت افكار نادرستش باعث تفرقه بين مسلمان در جهان اسلام شده است.

حسيني عنوان كرد: انگلستان يكي از حاميان اين فرقه هستند و سلفي به معناي پيرو اصحاب پيامبر است.

وجه مشترك سلفي و وهابي ها در كينه آنان نسبت به اهل بيت نهفته است

وي با اشاره به اينكه گرچه سلفي ها خود را پيرو اصحاب پيامبر معرفي مي كنند اما در عمل چنين چيزي اتفاق نيفتاد، اظهار داشت:  وجه مشترك سلفي و وهابي ها در كينه آنان نسبت به اهل بيت(ع) نهفته است.

امام جمعه شهر اسد آباد گفت: متوكل عباسي با دعوت از محمد ابن حنبل به دربار خود زمينه تفرقه را فراهم كرد چرا كه ابن تيميه از شاگردان اين انديشمند سني است.

حسيني با تاكيد براينكه بزرگان اهل سنت نيز تفكران ابن تيمه را خارج از دين و قرآن معرفي مي كردند و از او فاصله گرفته بودند، ادامه داد: ابن بتوته، ابن تيمه را ديوانه ای خطاب كرده است كه داري عقل و فكر نيست.

لزوم بازخواني تفكرات سلفي ها

وي با اشاره به لزوم بازخواني تفكرات سلفي ها براي مقابله با آنان در دانشگاه های كشور، اذعان داشت: آنها مخالف دين، اسلام و تشيع هستند.

امام جمعه شهر اسد آباد با اشاره به تفكر نادرست وهابيت و انجام عمليات هاي تروريستي كه موجب عزادر شدن تعدادي از خانواده هاي استان همدان شده است، گفت: اين افراد با كمك آمريكا و يهوديان به اين امكانات دست يافته اند.

حسيني در پايان بيان داشت: در تفكر تشيع، انسان واقعي عاشق فدا كردن خود در راه خداست.

مديركل تبليغات اسلامي استان همدان نیز در این مراسم بیان داشت:  تشييع باشكوه گل هاي پر پرشده راه ابا عبدالله الحسين(ع) در همدان، رزن و نهاوند حال و هوايي ديگر به اين شهرها بخشيد.

حجت الااسلام احد آزاديخواه با اشاره به اينكه عاقبت زائران ابا عبدالله الحسين نشان داد كه راه شهادت بسته نيست، عنوان كرد: در باغ شهادت بسته نيست.

مدير كل تبليغات اسلامي استان همدان اذعان داشت: تشييع شهدا استمرار  فضاي شهادت در همدان را موجب شد.

آزاديخواه با اشاره به اينكه بايد تلاش كرد كه راه شهدا زنده بماند، گفت: براي تداوم راه شهدا بايد تمام تلاش خود را به كار بريم.

وي در پايان گفت: نبايد به بي توجهي به اموري در جامعه راضي شويم كه شهيدان انقلاب براي حفظ آن خون دادند.

 

کد خبر 2099883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha