۲۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۱

پنتاگون واحد جدید جاسوسی دایر می کند

پنتاگون واحد جدید جاسوسی دایر می کند

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از آمادگی خود برای یک بخش جدید سایبری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا ، وزارت دفاع آمریکا آمادگی خود را برای ایجاد بخش ویژه سایبری که ظرفیت پذیرش حدود چهار هزار نفر را دارد، اعلام کرد.

"اشتون کارتر" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور دفاعی، روز پنجشنبه در مجمع امنیتی آسپن که در کلرادو برگزار شد، این خبر را اعلام و تصریح کرد رسیدگی به امور دفاعی و تهاجمی سایبری وظیفه بخش ویژه سایبری در وزارت دفاع آمریکا خواهد بود.

این مسئول دفاعی وزارت امور خارجه آمریکا افزود اولین واحدهای سایبری که در ارتش آمریکا شکل خواهد گرفت تحت فرماندهی کیت الکساندر، رئیس آژانس امنیت ملی و فرماندهی سایبری آمریکا فعالیت خواهند کرد.

کارتر ادامه داد این گروهها برای اولین بار است که تشکیل می شوند و قرار است در نیروی کار آژانس امنیت ملی آمریکا ادغام شوند. وی تصریح کرد گروههای سایبری که اعضا و نیروهای آن از ماموران سرویسهای نظامی آمریکا تامین خواهد شد، ماموریت های ویژه را دنبال خواهند کرد.

به گفته کیت الکساندر ، ارتش آمریکا قصد دارد 40 گروه را که در امور حمله و دفاع سایبری تخصص دارند، آموزش دهد که از این تعداد 27 گروه در زمینه دفاع سایبری و 13 گروه در زمینه تولید سلاحهای سایبری آموزش خواهند دید.

این بخش جدید در حالی در ارتش آمریکا دار می شود که به دلیل کسری بودجه بخش قابل توجهی از بودجه پنتاگون کم شده و علاوه بر آن هنوز رسوایی جاسوسی آمریکا از کشورهای مختلف جهان که توسط آژانس امنیت ملی این کشور انجام می شود پایان نیافته است.
 

کد خبر 2099985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha