۲۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۴۶

رسانه های غربی خبر دادند؛

منصرف شدن انگلیس و فرانسه از تسلیح گروههای مسلح در سوریه

منصرف شدن انگلیس و فرانسه از تسلیح گروههای مسلح در سوریه

انگلیس و فرانسه که در ماه های گذشته با فشار فراوان توانسته بودند رضایت اتحادیه اروپا برای لغو تحریم تسلیحاتی شورشیان در سوریه را دریافت کنند دیگری تصمیمی برای تسلیح تروریستها ندارند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، انگلیس به این جمع بندی رسیده که نظام بشار اسد می تواند برای چند سال دیگر در قدرت باقی بماند از همین رو از تصمیم قبلی خود برای تسلیح شورشیان در سوریه منصرف شده است.

یک منبع انگلیسی با اعلام این خبر به رویترز، گفت لندن تصمیمی برای تسلیح شورشیان سوری ندارد.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز در همین رابطه اعلام کرد که پاریس هنوز تصمیمی برای ارسال سلاح به سوریه اتخاذ نکرده است. 

در روزهای گذشته فرماندهان ارتش انگلیس، به "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس هشدار داده اند ارسال سلاح به سوریه برای تجهیز شورشیان حاضر در این کشور، می تواند تبعاتی منفی را برای لندن به دنبال داشته باشد.

به اعتقاد این فرماندهان، این سلاح ها در مرحله اول می تواند در اختیار گروه های تندرو قرار بگیرد و در مراحل بعد، از سوی این گروه ها علیه خود انگلیس به کار برود.

همین هشدارها کامرون را نسبت به ارسال سلاح به سوریه دچار تردید کرد و سبب شد وی با آن مخالفت کند. مخالفت کامرون با تسلیح شورشیان در سوریه، شکستی برای "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس محسوب می شود، زیرا وی به همراه "لوران فابیوس" همتای فرانسوی خود، تلاش زیادی را برای متقاعد کردن دیگر کشورهای اروپایی جهت لغو ممنوعیت ارسال سلاح به تروریست ها انجام دادند.

موفقیت ارتش سوریه در ماه های اخیر و بروز اختلاف میان گروه های تروریستی حاضر در این کشور، سبب شد کشورهای غربی در نوعی بلاتکلیفی گرفتار شوند. این کشورها که به گمان سرنگون کردن نظام "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه، حمایت های گسترده ای از شورشیان می کردند، اکنون شاهد شکست تلاش های خود در این رابطه هستند. 

کد خبر 2100177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha