۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷

لیگ جهانی والیبال؛

رده‌بندی چهارده تیم مشخص شد/ ایران در رده نهم

رده‌بندی چهارده تیم مشخص شد/ ایران در رده نهم

فدراسیون جهانی والیبال رده‌بندی تیم‌های پنجم تا هجدهم شرکت کننده در بیست و چهارمین دوره مسابقات لیگ جهانی را اعلام شد. بر اساس رده‌بندی اعلام شده تیم ملی والیبال ایران بالاتر از دیگر تیم‌های آسیایی و در رده نهم قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، با اتمام مرحله دوم مسابقات والیبال لیگ جهانی 2013 و صعود تیم های برزیل، روسیه، ایتالیا و بلغارستان به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها، فدراسیون جهانی رده‌بندی تیم‌های پنجم تا هجدهم را اعلام کرد.

بر اساس رده‌بندی اعلام شده، تیم ملی والیبال ایران در رده نهم و بالاتر از دیگر تیم‌های آسیایی شرکت کننده در این مسابقات ایستاده است. کره‌جنوبی و ژاپن دو تیم آسیایی دیگر بودند که با تجربه چندین ساله از شرکت در این رقابت‌ها، در لیگ جهانی امسال شرکت کردند اما بر اساس رده بندی اعلام شده کره‌ای‌ها در رده پانزدهم ایستاده‌اند و ژاپن هم در آخرین رده یعنی رده هجدهم قرار گرفته است. 

والیبال ایران در حالی در رده نهم لیگ جهانی ایستاده که نخستین سال حضور در این مسابقات را تجربه کرد و طی آن موفق شد برابر تیم‌های صربستان، ایتالیا، آلمان (یک بازی)، کوبا (دو بازی) صاحب برتری شود و در مجموع با 5 برد و 15 امتیاز به کار خود پایان دهد. با این حال در جدول رده‌بندی بالاتر از مدعیانی همچون لهستان قرار گرفته که مدافع عنوان قهرمانی لیگ بیست و چهارم بود.

رده‌بندی تیم‌های پنجم تا هجدهم بیست و چهارمین دوره مسابقات والیبال لیگ جهانی به شرح زیر است:
5- کانادا
6- آرژانتین
7- آلمان
8- صربستان
9- ایران
10- فرانسه
11- لهستان
12- آمریکا
13- کوبا
14- هلند
15- کره جنوبی
16-فنلاند
17-پرتغال
18-ژاپن

رده‌بندی تیم‌های اول تا چهارم این دوره از مسابقات والیبال لیگ جهانی فردا و با برگزاری دیدارهای فینال و رده بندی به پایان می‌رسد. چهار تیم روسیه، برزیل، ایتالیا و بلغارستان که در مرحله نیمه نهایی المپیک لندن هم حضور داشتنند، امشب مرحله نیمه نهایی لیگ جهانی را برگزار می کنند تا طی آن چهره تیم‎های فینالیست مشخص شود.

کد خبر 2100344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha