۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۶

لیگ جهانی والیبال؛

تیم‌های راه‎یافته به نیمه نهایی مشخص شدند/ رویارویی دوباره ایتالیا و روسیه

تیم‌های راه‎یافته به نیمه نهایی مشخص شدند/ رویارویی دوباره ایتالیا و روسیه

تیم‌های برزیل و ایتالیا با کسب پیروزی در روز پایانی مرحله دوم مسابقات والیبال لیگ جهانی به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کردند و حریف روسیه و بلغارستان شدند تا چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی المپیک 2012 لندن، برگزار کننده دیدارهای این مرحله در لیگ جهانی هم باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین و آخرین روز پایانی مرحله دوم از بیست و چهارمین دوره مسابقات والیبال لیگ جهانی بامداد امروز شنبه با برگزاری دو دیدار در ماردل پلاتای آرزانتین پیگیری شد که طی آن تیم‌های برزیل و ایتالیا برابر حریفان خود صاحب برتری شدند.

در چارچوب این دیدارها و از گروه D تیم ملی ایتالیا که در دیدار نخست خود موفق به شکست بلغارستان شده بود، در مصاف با میزبان این مرحله از مسابقات نیز به پیروزی دست یافت. در جریان این دیدار که یک ساعت و 37 دقیقه ادامه داشت، ایوان زایتسف 16 امتیاز کسب کرد و امتیازآورترین بازیکن تیم ملی ایتالیا و کل بازی شد. این در حالی است که در تیم آرژانتین ایوان کاستلانی و رودریگو گویروگا هر یک 13 امتیاز به دست آوردند تا از نظر امتیازآوری بهترین‌های تیم خود شوند.

در دیگر دیدار این روز از مسابقات که از گروه E برگزار شد، برزیل پرافتخارترین تیم حاضر در لیگ جهانی در سه گیم متوالی کانادا را شکست داد. این دیدار در حالی به پایان رسید که والاک دسوزا در تیم برزیل با کسب 18 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن زمین بود.

نتیجه کامل دیدارهای روز پایانی مرحله دوم مسابقات لیگ جهانی به شرح زیر است:

گروه D
* آرژانتین یک - ایتالیا 3
(20 بر 25)، (25 بر 23)، (17 بر 25)، (22 بر 25)


گروه E
* کانادا صفر - برزیل 3
(18 بر 25)، (28 بر 30)، (20 بر 25)

پیش از این دیدار و در مرحله دوم مسابقات لیگ جهانی والیبال، تیم‌های روسیه، بلغارستان، کانادا و ایتالیا حریفان خود را شکست داده بودند. نتیجه کامل 6 دیدار برگزار شده در این مرحله از مسابقات به شرح زیر است:

گروه E
* برزیل 2 - روسیه 3
* روسیه 2 - کانادا 3
* کانادا صفر - برزیل 3

گروه D
* آرژانتین یک - بلغارستان 3
* بلغارستان یک - ایتالیا 3
* آرژانتین یک - ایتالیا 3

به گزارش مهر، با برگزاری این 6 دیدار که طی سه روز متوالی انجام شد، مرحله دوم مسابقات والیبال لیگ جهانی به پایان رسید. در پایان این مرحله از مسابقات و در گروه E تیم ملی ایتالیا با کسب دو پیروزی و امتیاز کامل 6 صدرنشین شد و تیم‌های بلغارستان و آرژانتین هم در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در گروه D نیز تیم‌های برزیل، روسیه و کانادا هر یک، یک برد کسب کردند و نتیجه یکی از دیدارهای خود را هم واگذار کردند تا به ترتیب در رده‌های اول تا سوم این گروه قرار بگیرند.

رده‌بندی تیم‌های حاضر در مرحله دوم مسابقات والیبال لیگ جهانی در پایان این مرحله از مسابقات به شرح زیر است:


گروه E
1- ایتالیا (2 بازی، 2 برد، بدون باخت، 6 امتیاز)
2- بلغارستان (2 بازی، یک برد، یک باخت، 3 امتیاز)
3- آرژانتین (2 بازی، بدون برد، 2 باخت، بدون امتیاز)

گروه D
1- برزیل (2 بازی، یک برد، یک باخت، 4 امتیاز)
2- روسیه (2 بازی، یک برد، یک باخت، 3 امتیاز)
3- کانادا (2 بازی، یک برد، یک باخت، 2 امتیاز)

در پایان مرحله دوم مسابقات والیبال لیگ جهانی و با توجه به رده بندی تیم‌ها، چهار تیم ایتالیا و بلغارستان (تیم‌های اول و دوم گروه E) همراه با برزیل و روسیه (تیم‌های اول و دوم گروه D) به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها صعودکردند. در این مرحله روسیه ، قهرمان المپیک به مصاف ایتالیا می‌رود که مدال برنز این رقابت‌ها را به دست آورد.

برنامه مرحله نیمه نهایی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی که امروز شنبه برگزار می‌شود، به شرح زیر است:

مرحله نیمه نهایی:
* ایتالیا - روسیه
* برزیل - بلغارستان

تیم‌های برنده این مرحله راهی مرحله نهایی شده و تیم‌های بازنده هم برگزار کننده دیدار رده‌بندی خواهند بود. دیدارهای نهایی و رده‌بندی بیست و چهارمین دوره لیگ جهانی یکشنبه 30 تیرماه برگزار می‌شود.

کد خبر 2100277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha