۲۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۸

لیگ جهانی والیبال؛

تکرار نتیجه فینال المپیک 2012 لندن/ برزیل بار دیگر به روسیه باخت

تکرار نتیجه فینال المپیک 2012 لندن/ برزیل بار دیگر به روسیه باخت

مرحله نهایی مسابقات لیگ جهانی والیبال در حالی به میزبانی آرژانتین آغاز شد که برزیل در نخستین دیدار این مرحله مثل فینال المپیک لندن برابر روسیه شکست خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ جهانی والیبال بامداد روز پنجشنبه با برگزاری دو بازی وارد مرحله نهایی شد که در حساس‌ترین دیدار تیم‌های برزیل و روسیه از گروه E به مصاف یکدیگر رفتند. در این دیدار که در حضور 2 هزار و 800 تماشاگر سالن استادیو ایساس مالویناس شهر ماردل پلاتا آرژانتین برگزار شد تیم روسیه با حساب 3 بر 2 شانس نخست این دوره از رقابتها را پشت سر گذاشت.

برزیل در این بازی جذاب با ترکیب برونو رزنده، ادر کاربونرا، لیاندرو ویسوتو، ریکاردو سانتوس، لوکاس و دانته آمارال به میدان رفت. در آن سوی میدان هم روس ها سرگئی ماراکوف، نیکولای آپالیکوف، یوگنی سیوژیلز، نیکلای پاولوف، آلکسی اسپیریدونوف و دیتمیتری موزرسکی را در ترکیب خود داشتند. حضور موزرسکی که بعد از دیدار با ایران دیگر نتوانست برای روسها به میدان برود اعتماد به نفس بازیکنان این تیم را در دفاع روی تور دو چندان کرد.

روسیه شروع خوبی در این بازی داشت و راحت‌تر از آنچه که تصورش می‌رفت این ست را 25 بر 17 از آن خود کرد. با شروع ست دوم برناردو رزنده، سرمربی تیم ملی برزیل تدابیر تازه‌ای را اتخاذ کرد و با سرعت دادن به بازی این ست را 25 بر 23 برنده شد. بزریلی‌ها با ادامه این روند و آوردن والاس به جای ویسوتو ست سوم را نیز 25 بر 22 به نام خود ثبت کردند. خط حمله برزیل در این دو ست فوق‌العاده کار کرد.

با شروع ست چهارم روس‌ها به خود آمدند و با سرویس‌ها سهمگین خود دریافت‌های اول حریف را تا حد زیادی مختل کردند تا خط حمله برزیل را به سمت آنتن کنار تور بکشانند. این حربه کارساز شد و روسیه ست چهارم را 25 بر 19 از آن خود کرد. بازیکنان برزیل که سرنوشتی مشابه فینال المپیک 2012 لندن را پیش روی خود می‌دیدند در ست پنجم استرس زیادی داشتند و نه تنها در دریافت‌های اول خوب کار نکردند که در روی تور هم اسیر مهاجمان حریف شدند تا این ست را 15 بر 11 واگذار کنند. این نتیجه  نخستین شوک مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال 2013 بود.

در این بازی نیکلای پاولوف با کسب 27 امتیاز بهترین بازیکن میدان بود. دیمیتری موزرسکی 218 سانتیمتری هم با کسب 14 امتیاز بازگشت خوبی به ترکیب روسیه داشت. در آن سوی میدان هم والاس که از ست سوم به میدان آمده بود با کسب 13 امتیاز بهترین بازیکن برزیلی ها بود.

در دیگر بازی این مرحله که در گروه D برگزار شد تیم ملی آرژانتین، میزبان مسابقات مقابل بلغارستان، تیم چهارم المپیک لندن با وجود ارایه یک بازی نزدیک 3 بر یک شکست خورد. آرژانتین که از حمایت 5 هزار تماشاگر خود بهره می‌برد در ست اول به نوعی نفس تیم بلغارستان را گرفت و تنها به خاطر تجربه بیشتر تیم حریف 28 بر 26 شکست خورد.

بلغارها که سوکولوف را روی تور بی‌مهار می‌دیدند ست دوم را هم 25 بر 23 برنده شدند. اما در ست سوم ورق برگشت و آرژانتین ایوان کاستلانی را جایگزین برونو رومانوتی در ارنج اصلی کرد که این تغییر نتیجه داد و میزبان این ست را 25 بر 20 برنده شد. بلغارها که نمی‌خواستند کار به ست پنجم بکشد در ست چهارم قدرتمندانه ظاهر شدند و 25 بر 20 حریف خود را شکست دادند. سوکولوف در این دیدار با کسب 29 امتیاز یک تنه زمینه‌ساز برتری بلغارستان شد.

در ادامه این مسابقات بامداد روز جمعه دو بازی دیگر برگزار می‌شود که در گروه E روسیه با کانادا پیکار می‌کند و در گروه D هم ایتالیا به جنگ بلغارستان می‌رود.

 

کد خبر 2099585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha