۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۹

محمودی فر:

فراخوان جشنواره استانی یاقوت های سرخ اعلام شد/ آخرین مهلت ارسال آثار 15 شهریور

فراخوان جشنواره استانی یاقوت های سرخ اعلام شد/ آخرین مهلت ارسال آثار 15 شهریور

اراک-خبرگزاری مهر: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه گفت: فراخوان جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس با عنوان «یاقوت های سرخ» اعلام شد.

حسین محمودی فر، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دومین جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس یاقوت های سرخ و یادواره شهیدوالامقام رضا بابانظری آذر ماه سال جاری با حضور هنرمندان استان مرکزی در شهرستان ساوه برگزاری می شود.

وی افزود: موضوعات جشنواره شامل دفاع مقدس، دفاع مقدس در آئینه عاشورا،-نشرفرهنگ ایثار و شهادت به صورت بازنمایی خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، نشر فرهنگ ایثار و خودگذشتگی در عصر حاضر، حضور جوانان و خلق حماسه دفاع مقدس و ما و بازماندگان دفاع مقدس است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه پاسداشت هشت سال حماسه و قهرمانی های رزمندگان و فداکاری و از خودگذشتگی های آنان را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

محمودی فر با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش مسابقه و بخش جنبی برگزار می شود، اظهار کرد: در بخش مسابقه حداکثر10 نمایش منتخب هیئت بازبینی به رقابت می پردازند و در بخش جنبی اجرای نمایش های میهمان و نشست های آموزشی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام علاقمندان در این جشنواره و ارسال آثار 15 شهریور ماه است٬ اضافه کرد: نمایش های پذیرفته شده تا 20 آبان ماه اعلام و جشنواره نیز 5 آذر ماه سال جاری به مدت پنج روز در شهرستان ساوه برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: نمایش برگزیده جشنواره نیز در همه شهرستان های استان اجرای عمومی خواهد داشت.

محمودی فر تصریح کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره با اهداء جوایز نقدی و تندیس جشنواره دربخش های بهترین بازیگری، بهترین کارگردانی، بهترین متن، بهترین طراحی صحنه و بهترین پوستر، بروشور و بهترین موسیقی از برگزیدگان قدردانی می شود.

کد خبر 2100379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha