۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۹:۳۱

گزارش مهر/

تیشه‌ای که به ریشه مس می‌خورد/ لزوم برخورد انتظامی و قضایی با حاشیه‌سازان

تیشه‌ای که به ریشه مس می‌خورد/ لزوم برخورد انتظامی و قضایی با حاشیه‌سازان

کرمان - خبرگزاری مهر: حاشیه سازی های متوالی عده ای به ظاهر هوادار فوتبال در کرمان، تیم مس کرمان را وارد فاز جدیدی از مشکلات کرده است. این درحالی است که تنها چند روز به آغاز لیگ برتر زمان مانده است و در صورت تداوم حاشیه سازی ها عواقب شکست مس در دیدارهای خانگی پیش رو بر عهده حاشیه سازان و لیدرهای آنها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، فاصله نقد تا تخریب تنها یک تار موی نازک است این سخن شاید برای بسیاری تکراری و حاشیه ای باشد اما همین موی نازک این روزها در کرمان دردسر ساز شده است.

هر چند رسانه ها سعی داشتند با نقادی، برخی مشکلات مس را برطرف کنند و تیمی قوی تر در لیگ برتر سال جاری داشته باشیم اما گویی عده ای انگشت نما از این فضا استفاده کرده اند و حیثیت و اعتبار فوتبال کرمان را با شعارهایی که بر زبان عده ای حاشیه ساز که در تمرینات مس حاضر می شوند بر باد داده اند.

از هفته های قبل عده ای تماشاگر نما که به ظاهر دلسوز تیم فوتبال مس کرمان هستند بر روند عادی برگزاری تمرینات اثر گذاشتند اما این روزها این افراد معلوم الحال پا را فراتر گذاشته و بر انتخاب سرمربی، مربی، مدیرعامل و حتی ترکیب احتمالی تیم اعتراض می کنند و تمرینات را عرصه تاخت و تاز و حتی درگیری فیزیکی قرار داده اند.

بدون شک عده ای تماشاگر و البته غوغا سالار تنها رویه این جریان حاشیه ساز در کرمان محسوب می شوند و عقبه ای دردسر ساز، این هواداران را که تنها توانائیشان شعار دادن برعلیه تیم است رهبری می کند.

تمرینات مس کرمان در ابتدای هفته جاری به همین دلیل نیمه تمام رها شد، بدون شک اعتراض بیش از حد، به ظاهر هواداران مس که نزدیک 50 نفر بودند به حضور بیژن طاهری در ترکیب مس کرمان و حتی درگیری فیزیکی با این مربی در نخستین روز حضورش در کنار تیم مس در فصل جاری ناهنجاری عمیقی است که سالهاست به عنوان زخم لای استخوان فوتبال کرمان گاه و بیگاه خود را نمایان می کند.

حاشیه سازان فوتبال کرمان را نابود می کنند

انتشار اینگونه اخبار در کنار تخریب فوتبال کرمان در لیگ برتر بدون شک فرهنگ کرمان و کرمانی را نیز زیر سوال خواهد برد و نتیجه ای جز تضعیف مس کرمان در برنخواهد داشت.

در حالی که اکثر تیمهای لیگ برتر این روزها را با تمرکز بالا برای آماده سازی، زمان طلایی می دانند عده ای بی فکر تیشه به ریشه مس می زنند.

حاشیه سازانی که سود و منفعت شخصی خود را در تخریب مس کرمان می دانند و بدون شک آرزوی این افراد نیز شکستهای پی در پی مس در نخستین دیدارهای لیگ برتر است.

اگر نگاهی به بازیهای ابتدایی لیگ برتر کنیم مس کرمان در دو هفته ابتدای میزبان تیمهای نچندان مطرح لیگ است و پس از آن باید با پرسپولیس در تهران مسابقه دهد. به نظر می رسد جریان حاشیه ساز قصد دارد با استفاده از حربه هواداران معترضش در ابتدا مس را در بازی های خانگی به بحران بکشاند و در انتها تیم خسته مس کرمان در مقابل پرسپولیس در تهران متحمل شکست شود و به این ترتیب گزینه های مورد نظر جریان حاشیه ساز روی میز برود.

این داستان تکراری سالهاست که در مقاطعی در مس پدیدار می شود اما در سال جاری کارشناسان و خبرنگاران فوتبال نویس کرمانی این جریان حاشیه ساز را تا بدانجا خطرناک می دانند که در نهایت موجب حذف مس کرمان از لیگ برتر شود.

لزوم برخورد مسئولان قضایی با حاشیه سازان

در اینجا از مسئولان قضایی و اجرایی استان کرمان می خواهیم با حمایتشان از فوتبال کرمان این جریان حاشیه ساز را شناسایی و مورد برخورد جدی قرار دهند تا سرمایه های ورزشی استان کرمان را بازیچه اهداف و سودجویی شخصی خود قرار ندهند.

حاشیه سازی ها در مس آخرین تمرین این تیم را نیز دستخوش حوادث قرار داده است در این تمرین که عصر دیروز برگزار شد، تقوی سر تمرین تیم حاضر نشد حتی کاپیتان تیم نیز در جمع بازیکنان حضور نیافت.

در  تمرین روز یکشنبه رحیم پور مربی بدنساز تیم تمرین بازیکنان را برعهده گرفت اما او هم از شعارهای تند و زننده دور نماند و افرادی که پیش از این خواستار ترک تیم توسط مهدی محمدی شده بودند این بار خواستار بازگشت این مربی بومی شدند این مسئله یعنی سردرگمی کامل در رویه حاشیه سازان و اینکه این افراد تنها در راستای ایجاد التهاب در تمرینات تیم تلاش می کنند و محمدی نیز تنها بهانه ای درستانشان است.

تقوی خواستار آرامش در مس کرمان شد

در مقابل حاشیه سازی های صورت گرفته تقوی سرمربی مس کرمان این التهابات را در زمانی که مس نیاز به آرامش و تمرین دارد بسیار مضر دانسته است و خواستار خویشتن داری هواداران مس کرمان شده است.

وی از هواداران خواسته از پیش داوری بپرهیزند و اجازه دهند بازیکنان مس کرمان با اعتماد به نفس در تمرینات حضور یابند و برای کسب امتیاز مقابل راه آهن تلاش کنند.

این خواسته تقوی در حالی از سوی وی مطرح شده که در برخی رسانه ها زمزمه هایی از استعفای تقوی به دلیل مشکلات اخیر مطرح شده است که نمی توان از آن به عنوان خبری خوب در چند روز مانده به آغاز لیگ یاد کرد.

اکثر بازیکنانی که مس را ترک کردند بدون تیم مانده اند

از سوی دیگر ناصرشهبازی مدیرعامل باشگاه مس کرمان نیز در مورد اعتراض هواداران تیم فوتبال مس که معتقدند این تیم خوب بسته نشده است گفته است: من پیش از این در تمرین حاضر شدم و با هوادارانی که اعتراض می‌کردند صحبت کردم. از آنها دلیل نگرانی‌شان را پرسیدم. آنها معتقد بودند که تیم ضعیف‌تر شده است خواستم نام بازیکنانی که رفتند را بگویند و گفتم  غیر از عنایتی و خلیل‌زاده که از مس رفتند سایر بازیکنانی که آنها را نخواستیم یا آنها ما را نخواستند بدون تیم هستند.

وی با اشاره به سابقه اعتراض تماشاگران در سال‌های گذشته در مورد دلیل اعتراض آنها گفت: از سال 85 که این تیم به لیگ برتر آمده است اگر یک فصل را پیدا کردید که این مشکلات وجود نداشته باشد به شما جایزه می‌دهم. بزرگترین مشکل کرمان این است که ورزش در آن تک بعدی است و تنها مس به عنوان محور ورزش در این استان شده است.

شهبازی خاطر نشان کرد: پیش از این اتفاق تیم‌های ذغال سنگ و شهرداری فعالیت می‌کردند اما حالا تعداد کسانی که ‌می‌خواهند کار کنند زیاد است و همه چشم به مس کرمان دارند. ما برای تیمی که 4-5 مربی می‌خواهد نمی‌توانیم تمام 200 نفر را راضی نگه داریم. اینها کسانی هستند که دوست دارند کمک کنند اما شرایط وجود ندارد. بعضی‌ها هم هستند که در این میان هواداران را برای رسیدن به خواسته‌های خودشان جلو می‌اندازند.

محمدی نباید تمرین را ترک می کرد

مدیرعامل باشگاه مس کرمان در باره حضور پیدا نکردن محمدی، دستیار کرمانی مجتبی تقوی در تمرین گفت: او به کسی نگفت که می‌‎خواهد برود. حتی اگر هواداران هم از محمدی بخواهند برود او باید به باشگاه اعلام کند که به این دلیل نمی‌تواند در تمرین حضور پیدا کند. این درست نیست که در وسط تمرین، تیم را ترک کنیم!

وی با اشاره به فرهنگ مردم کرمان گفت: این عده معدودی که برعلیه کادر فنی و بازیکنان شعار می دهند ابزار دست افرادی هستند که به دنبال منافع شخصی خود می گردند و سالهای قبل نیز از این حربه استفاده کرده بودند.

با تمام توان از تقوی حمایت می کنم

شهبازی افزود: این افراد به دنبال منافع شخصی خود هستند و به منافع باشگاه فکر نمی کنند و اگر یک بار برای همیشه مقابل این جریان ایستادگی کنیم در آینده شاهد بروز چنین رفتارهایی نخواهیم بود.

 وی با اشاره به حمایت کاملش از تقوی گفت: وی در باشگاه مس خواهد ماند و با اقتدار در لیگ برتر حضور خواهد یافت و از حمایت باشگاه نیز برخوردار خواهد بود.

تلاش برای بزرگ نمایی حواشی تیم

با وجود هشدارهای صورت گرفته به حاشیه سازان گویی این جریان دست از حرکات نا آگاهانه خود برنمی دارد به گونه ای که امروز در حرکتی خنده آور و برای افزایش تنش و حاشیه سازی عده ای از والدین بازیکنان تیمهای پایه مس را مقابل باشگاه جمع کرده و سعی کردند با بزرگ جلوه دادن آن در رسانه ها به دنبال تداوم مشکل افزایی در تیم مس کرمان باشند.

کد خبر 2102379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha