۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۴۹

گزارش مهر/

استعفای تقوی پرده جدید تئاتر حاشیه سازی در مس کرمان/ این بار سرمربی کوتاه نمی آید

استعفای تقوی پرده جدید تئاتر حاشیه سازی در مس کرمان/ این بار سرمربی کوتاه نمی آید

کرمان - خبرگزاری مهر: در حالیکه تنها چند ساعت به برگزاری نخستین دیدار مس کرمان در لیگ برتر سال جاری زمان باقیمانده و با برگزاری چندین جلسه مختلف بین اهالی فوتبال و آرام کردن جو در عرصه رسانه ها وضعیت مس کرمان می رفت تا سامان بگیرد سرمربی تیم با استعفایش اقدام به حاشیه سازی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تا چند ساعت دیگر مس کرمان نخستین بازی خود در لیگ برتر سال جاری را مقابل راه آهن در تهران آغاز می کند، تقابل دو تیم با وضعیت کاملا متفاوت، مس کرمان اکثر بازیکنان فصل گذشته خود را از دست داده و غرق در حاشیه سازی به خصوص در هفته گذشته است و راه آهن اکثر بازیکنانش را حفظ کرده و یکی از بی حاشیه ترین تیمهای سالهای اخیر کشور بوده است.

هر چند نمیت وان حواشی به وجود آمده در مس کرمان را به تنهایی به گردن تماشاگران و یا مدیران تیم انداخت اما بدون شک هر دو این عوامل در بروز نابسامانی در مس کرمان نقش موثر داشته اند.

ورود دیر هنگام مس به بازار نقل و انتقالات، انتخاب سرمربی که اقبالی در بین هواداران فوتبال و حتی کارشناسان در کرمان نداشت و فصل قبل هم کارنامه موفقی از خود به جای نگذاشته بود اما پای ثابت برنامه های تحلیل فوتبال در صدا و سیما بود، شروع دیر هنگام تمرینات و از دست دادن اکثر بازیکنان تاثیر گذار فصل گذشته و همچنین بهانه تراشی در خصوص نیامدن بازیکنان تاثیر گذار به مس کرمان در صورتیکه کرمان در فصلهای قبل مهد بازیکنان کلیدی لیگ برتر بود  از یک سو.

سکوت راه حل مقابله با حاشیه سازان نیست

و از سوی دیگر، عدم وجود حلقه وصل باشگاه با هواداران که از آن می توان به عنوان روابط عمومی قدرتمند و قدر یاد کرد و عدم پاسخگویی و سکوت در مقابل سوالهای رسانه ها و هواداران موجب شد از این سکوت برخی افراد حاشیه ساز سوء استفاده کنند و برخی هواداران نچندان معتقد به فرهنگ و اخلاق را پیش بیندازند تا تمرینات مس را دچار خدشه کنند.

اینکه برخی افراد سود جو همیشه سعی در اختلاف افکنی و درنهایت ماهی گرفتن از آب گل آلود باشد امری است که در فوتبال ایرانی عادی است و در اکثر تیمها دیده می شود اما هنر این است که بتوان این حواشی را قبل از وقوع جمع کرد و نگذاشت تیمی بزرگ و پر سابقه مانند مس کرمان تنها چند ساعت به نخستین بازی خود در لیگ برتر آنچنان دچار حاشیه شود که حتی سرمربی تیم نیز در اقدامی بی سابقه و با حضور در جمع خبرنگاران در تهران و مقصر نشان دادن بقیه و منزه کردن خود استعفا دهد.

مربی که قرارداد می بندد بعد استعفا می دهد

سوال اینجاست که چرا مدیریت تیم از این اقدام جلوگیری نکرد و مربی که ساز جدایی می زند چگونه قرار داد خود را در هیدت فوتبال ثبت می کند و نیمه شب خبر ثبت قرارداد را به رسانه ها ارسال می کنند این مربی همراه تیم راهی بازی خارج از خانه می شود اما وی در حالیکه همه سعی می کنند اوضاع را آرام کنند به یکباره در جمع خبرنگاران استعفای خود را اعلام می کند!؟

به نظر می رسد مس هم اکنون یک حلقه تاثیر گذار به نام مدیریت را کم دارد مدیریتی که بتواند این حاشیه ها را سامان دهد.

ناصر شهبازی مدیرعامل مس کرمان، هر چند در نیم فصل دوم سازلگذشته توانست به صورت معجزه آسا حواشی را در مس کرمان به یکباره فرونشاند و مس را که گمان می رفت که سهمیه خود را در لیگ برتر از دست می دهد به مقام ششم لیگ برتر برساند، مسلما توان جمع کردن حواشی این روزها مس کرمان را نیز دارد.

از این مدیر ورزشی انتظار می رود با مشاوره از پیشکسوتان فوتبال و حل سریع معضلات اطراف تیم مشکل مس کرمان را یک بار برای همیشه حل کند حتی اگر نیاز باشد برای حل این مشکلات به دستگاههای انتظامی قضایی استان مراجعه کرد. و اسامی حاشیه سازان را به مردم اعلام کرد.

جای حاشیه سازان بی اخلاق در مس نیست/ حراست از فرهنگ عمومی کرمان مهمترین وظیفه تیم

آنچه که واضح است برخی افراد در اطراف مس کرمان سعی دارند با استفاده از احساسات تماشاگران و تهییج آنها فشار بر مس کرمان را به حدی افزایش دهند که مس توان نتیجه گیری در مسابقات را از دست بدهد و در چنین شرایطی نیرویهای پشت پرده خود را وارد این تیم کنند.

اما این بازی خطرناک تنها یک نتیجه دارد هدر رفت سرمایه ورزش استان کرمان و از دست دادن تنها تیم شرق کشور در لیگ برتر.

آنچه که نباید امروز بر مس کرمان رفته است اما باید سعی کرد آب رفته را به جوب باز گرداند.

هر چند در گذشته از سوی رسانه ها انتقادهایی در خصوص وضعیت بازیکن گیری و کادر فنی مس مطرح بود اما امروز مشکل مس کرمان نه بازیکنان این تیم هستند و نه مربی که متاسفانه خود را در مصاحبه پیش از بازی وارد حاشیه کرد.

لزوم برخور قضایی با تحریک کنندگان تماشاگران

مشکل اصلی مس کرمان هم اکنون حاشیه سازانی هستند که سعی دارند خود را به فوتبال کرمان تحمیل کنند و در این میان از شعارهای زیبایی همچون بومی سازی کادر مدیریتی و فنی مس استفاده می کنند شاید این افراد فراموش کرده اند که مس کرمان با مدیر بومی نیم سال اول سال گذشته مس را چگونه سپری کرد.

هر چند تمام اهالی فوتبال کرمان از این دو مسئله استقبال می کنند اما این موارد در شرایطی طعمی شیرین دارند که در جریان یک روند عادی روی دهد نه اینکه عده ای با تهییج افرادی تماشاگرنما موجب حمله آنها به مربی تیم شوند و وضعیت را به جایی بکشانند که امروز اوضاع مس را با تیمهای پر حاشیه سال گذشته لیگ برتر مقایسه کنند. و مربی که هنوز توانایی فنی خود را ثابت نکرده در جمع رسانه ها دم از رفتنش از تیم بزند، اینها یعنی رفتن آبروی تیم فوتبال مس کرمان.

لید حل مشکلات در دستان شهبازی

مس در ابتدا باید مروج اخلاق ورزشی باشد و این هدف با مدیریت حاشیه سازانی که در ابتدا اخلاق را زیر سوال بردند محقق نمی شود.

در این میان نقش کلیدی حل مشکلات در مس کرمان بدون شک بر عده شهبازی است.

استفاده از مربی که در نخستین بازی استعفا می دهد و خود وارد حاشیه می شود دیگر به صلاح مس کرمان نیست این درحالی است که مهدی محمدی بارها نشان داده است که می تواند بر نیمکت مربیگری مس تکیه بزند از سوی دیگر سکوت در مقابل حاشیه سازان نیز امری به صلاح نیست به نظر می رسد شهبازی باید با استفاده از اهرمهای قانونی و دستگاههای مرتبط در این خصوص با لیدرها و افرادی که پشت پرده اختلاف افکنیهای بزرگترین سرمایه ورزشی کرمان قرار دارند برخورد جدی کند.
 

کد خبر 2104240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha