۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۸

اخبار نمایشگاه قرآن/

کمترین بودجه و هزینه در اختیار برنامه سازان قرآنی قرار می گیرد/ موفقیت یک شبکه جهانی در ارائه محتوای اسلامی

کمترین بودجه و هزینه در اختیار برنامه سازان قرآنی قرار می گیرد/ موفقیت یک شبکه جهانی در ارائه محتوای اسلامی

کارشناسان در نشست بررسی روند عملکرد رسانه ملی در ترویج فرهنگ قرآن با انتقاد از کمبود بودجه برای ساخت برنامه های قرآنی ، تصریح کردند: بودجه و اعتبارات مالی، نیروی کارآمد و متخصص و وجود پشتوانه پژوهشی از مهمترین عوامل ساخت یک برنامه موفق است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام شفیع زاده، تهیه کننده برنامه های رسانه ملی در نشست بررسی روند عملکرد رسانه ملی در ترویج فرهنگ قرآن که دوشنبه 31 تیرماه در بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد، گفت: طبق فرمایشات حضرت محمد (ص) بهترین انسانها میان همه مخلوقات قرآن را بیاموزند و به دیگران آموزش دهند. این بدان معناست که اگر انسان می خواهد به برترین مقام برسد باید با قرآن مانوس باشد.

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان مسلمان انس با قرآن را باید در رفتار و اخلاق خود نشان دهیم، تصریح کرد: به واسطه اسلامی بودن کشورمان، قرآن باید در تمامی سطوح مدیریتی جاری و ساری باشد. رسانه ملی از اصلی ترین رسانه هاست که مستقیما زیرنظر مقام مظم رهبری کار می کند و باید نسبت به تعلیم و تربیت قرآنی قوی کار کند. در تمام بخش های زندگی انسان رسانه ملی و حرکت آن تاثیرگذار است و اگر این نهاد خوب عمل نکند ناهنجاری هایی در جامعه می بینیم که دلیل آن عدم دسترسی جامعه به منابع قرآنی است.

این کارشناس رسانه با اشاره به مراحل مختلف زندگی انسان از تولد تا زندگی ابدی او بعد از مرگ، افزود: تنها راه نجات از معضلات قرآن است و تا جایی که در روایات مختلف تاکید شده است که قرآن را تا جایی که می توانید بخوانید و این همان چیزی است که امروز مغفول مانده است.

شفیع زاده با اشاره به فعالیت های اخیر شورای توسعه قرآنی اظهار کرد: اگر منابع در اختیار گیرد مردم انس با قرآن را محور زندگی خود قرار می دهند و تمام اهداف محقق می شود. در رسانه ملی شبکه های متعدد و نیروهای خاصی داریم که نیازمند پرداختن به مباحث قرانی هستند، اما متاسفانه کمترین بودجه و هزینه در اختیار برنامه سازان قرآنی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه شاید ارتباط ضعیف ما با حوزه و رسانه ها موجب ضعف در ساخت برنامه های قرآنی است، تاکید کرد: بودجه و اعتبارات مالی و نیروی کارآمد و عدم وجود پشتوانه علمی و پژوهشی از مهمترین عوامل ساخت یک برنامه خوب است.

حجت الاسلام شفیع زاده در پایان با اشاره به موفقیت شبکه بین المللی«سلام»، گفت: این شبکه فقط با نفوذ بین المللی و با دادن محتوا توانست مخاطبان زیادی را در میان کشورهای خارجی جلب کند. اگر بگوییم برای جذب مخاطب فضا را باید لطیف کنیم اشتباه کردیم بلکه باید محتوای خوب وارد برنامه ها کنیم.

کد خبر 2102491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha