۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۴

گزارش خبري/

تداوم و تشدید گرما در یزد بی سابقه است/ دمای هوا به مرز 50 درجه رسید

تداوم و تشدید گرما در یزد بی سابقه است/ دمای هوا به مرز 50 درجه رسید

یزد - خبرگزاری مهر: گرمای این روزهای هوای استان یزد با چاشنی کم آبی و هشدارهای مکرر مسئولان همراه شده است به طوریکه در این روزها حتی کولرها هم جوابگوی این گرما نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حضور شهروندان در سطح شهر حتی در ساعات اولیه صبح هم طاقت فرسا شده است و هر اندازه هم که از تابش مستقیم نور آفتاب گریزان باشند باز هم از این گرمای بی‌سابقه در امان نیستند.

داغی هوا به قدری بالاست که گویی هوای این روزهای یزد هم به شدت تب دارد به حدی که در این دمای بالای 45 درجه حتی کولرها هم چاره ساز نیست.

گرما بيش از اعلام پيش بيني هاي هواشناسي است

سازمان هواشناسی استان یزد اما برای این روزهای استان یزد، دمایی بیش از 45 درجه را اعلام کرده ولی چیزی که شهروندان تجربه می کنند بالای 50 و چند درجه است.

گرمایی که قرار است هنوز هم تداوم داشته باشد و از نخستین ماه فصل تابستان به ماه بعدی هم کشیده شده و قرار نیست از شدت گرمای خود کوتاه بیاید.

البته کارشناسان هواشناسی این روزهای یزد را گرمترین روزهای سال می دانند و با وجود بارش های زمستانه معتقدند این گرما در استان یزد بی سابقه بوده است.

گرماي يزد در 16 سال گذشته بي سابقه بوده است

کارشناس هواشناسی استان یزد از تداوم گرمای هوا و تشدید این وضعیت در روزهای آینده خبر داد و گفت: روند افزایش دمای هوا تداوم خواهد داشت.

محمدرضا شیرغلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با گذشت یک ماه از فصل تابستان، مردم یزد گرمای بی سابقه ای را تجربه می کنند که طی 16 سال گذشته در استان بي سابقه بوده است.

وی با اشاره به دمای هوای استان یزد طی هفته گذشته ادامه داد: یزد از استان های کویری در کشور است و با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم گرم و خشکی که دارد دمای بسیار بالایی را در این مدت تجربه کرد.

ساختمانهاي بلند و تردد خودروها، دماي هوا در شهر يزد را گرمتر كرده است

شیرغلامی افزود: شدت گرمای هوا برای کودکان به ویژه در میان روز و ظهر موجب گرمازدگی می شود که باید مراقب کودکان بود.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا دمای هوا بسیار گرمتر از چیزی به نظر می رسد که کارشناسان اعلام می کنند،‌ گفت: وجود ساختمان های بلند، قرار گرفتن زیر نور تابش آفتاب و تردد وسایل نقلیه در سطح شهر باعث این تفاوت در دما می شود این در حالیست که دماسنج های این سازمان در زیر تابش نور مستقیم آفتاب قرار ندارند.

کد خبر 2102615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha