۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۱۹

رکن آبادی در گفتگو با مهر: 

اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب الله غیرقابل قبول و اهانت به ملت لبنان است

اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب الله غیرقابل قبول و اهانت به ملت لبنان است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با تأکید بر اینکه اقدام اتحادیه اروپا در خصوص حزب الله غیرقابل قبول و اهانت به ملت لبنان است، گفت:با توجه به حمایت لبنان و کلیه طوائف و مذاهب از مقاومت به ویژه حزب الله ، این اقدام اهانت به این طوائف و اهانت به مردم لبنان تلقی می شود و طبیعی است که این حرکت یک حرکت سیاسی است .

غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره قرار گرفتن شاخه نظامی حزب الله در لیست گروه های تروریستی از سوی اتحادیه اروپا، گفت : در ارتباط با این تصمیم اتخاذ شده از سوی اتحادیه اروپا چند نکته مهم وجود دارد .

وی با اشاره به اینکه زمانی که برای این اقدام در نظر گرفته شده است ، بسیار مهم است، افزود: ما در سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه در سال 2006 هستیم. در سالروز پیروزی مقاومت و در عملیاتی که حزب الله لبنان پوزه اسرائیلی ها را به خاک مالیدند و اسرائیلی ها از آن سال تا به حالا تلاش بسیاری برای جبران این شکست کرده اند.

رکن ابادی با بیان اینکه آنها خودشان اعلام کردند که شکست خوردند، اظهار داشت: اقدامات زیادی برای جبران شکست انجام دادند و رزمایش های بسیاری را صورت دادند و در نهایت نیز گفتند که شاید از طریق سوریه بتوانیم شکست دهیم اما در آنجا نیز شکست خوردند .

وی تأکید کرد: بنابر این انتخاب زمان در این اقدام همزمان با سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ33 روزه علیه رژیم صهیونیستی بسیار مهم است.

رکن ابادی ادامه داد: نکته بعدی این است که تمام اقداماتی که از حدود 2 سال قبل آغاز کرده اند و فشارهای بسیار زیادی که از طرف صهیونیست ها به کشورهای اروپایی وارد آمده بیانگر این امر بود که عمده کشورهای اروپایی موافق این اقدام نبوده اند و تحت تأثیر فشارهای اسرائیلی ها قرار گرفته اند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان تصریح کرد: همین تمایزی که بین بخش سیاسی  و نظامی قرار داده اند، بیانگر مخالفت بخش قابل توجهی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بااین تصمیم از اساس بوده است. آنگاه نگاه بینابینی را در نظر گرفته اند، هر چند که جناح نظامی و سیاسی تفاوتی ندارند و هر دو بیانگر یک ماهیت هستند.

رکن آبادی تأکید کرد: نکته اساسی این است که معیارها در دنیای ما وارونه و واژگون شده است.جنبش مقاومت که در برابر تجاوزگری ایستاده ، جنبش مقاومت که دارای نمایندگان در پارلمان و وزرا در دولت است و دارای پشتوانه مردمی است در دسته گروه های تروریستی قرار می گیرد و در مقابل بزرگترین تروریست و متجاوز و اشغالگر دنیا یعنی رژیم صهیونیستی که تمام اقدامات را در حداکثر مقدار ممکن برای نقض حقوق بشر در دنیا انجام داده به عنوان رژِیمی مقدس قلمداد و امنیت این رژیم به عنوان امری مقدس تلقی می شود و مورد حمایت قرار می گیرد. این موضوعی باعث تعجب است.

وی تصریح کرد: همان طور که جمهوری اسلامی ایران و جناب آقای صالحی اعلام کردند این اقدام را محکوم می کنیم. اقدام اتحادیه اروپا غیرقابل قبول و اهانت به ملت لبنان است.

رکن آبادی گفت: با توجه به حمایت لبنان و کلیه طوائف و مذاهب از مقاومت به ویژه حزب الله ، این اقدام اهانت به این طوائف و اهانت به مردم لبنان تلقی می شود و طبیعی است که این حرکت یک حرکت سیاسی است.

وی تصریح کرد: این اقدام که هیچ استنادی از  هیچ تعریف شناخته شده بین المللی که تروریست در آن وجود ندارد، ناشی از ضرباتی است که مقاومت لبنان و حزب الله بر پیکره رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در دنیا وارد کرده اند.

کد خبر 2102893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha