ادامه واکنش محافل و شخصیتهای لبنانی به اقدام خصمانه اروپایی ها علیه مقاومت

ادامه واکنش محافل و شخصیتهای لبنانی به اقدام خصمانه اروپایی ها علیه مقاومت

پس از اینکه اتحادیه اروپا شاخه نظامی حزب الله را در فهرست گروههای تروریستی قرار داد، شخصیتها و اتحادیه های لبنانی به این تصمیم واکنش نشان دادند و آن را در راستای از بین بردن مقاومت در خاورمیانه عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، "تمام سلام" مامور تشکیل دولت جدید لبنان در واکنش به تصمیم خصمانه اتحادیه اروپا مبنی بر گنجاندن شاخه نظامی حزب الله در فهرست تروریستی گفت: امیدوارم اتحادیه اروپا در تصمیم خود بازبینی کند.

وی با بیان این مطلب افزود: این تصمیم در راستای هدفی نیست که کشورهای عضو اتحایه اروپا از مدتها پیش از آن به عنوان حل و فصل اوضاع سیاسی داخلی لبنان یاد می کنند.

مامور تشکیل کابینه لبنان ادامه داد: بر هیچ کس پوشیده نیست که لبنان در مرحله دشواری به سر می برد و این تصمیم اتحادیه اروپا که خالی از ابهام نیست، به تلاشهای "میشل سلیمان" رئیس جمهور لبنان در احیای گفتگوی ملی کمکی نخواهد کرد.

از سوی دیگر، اتحادیه بیروت در واکنش به تصمیم خصمانه  اتحادیه اروپا اعلام کرد: این تصمیم اوج نفاق و تزلزل دولتهای اروپایی و وابستگی آنها به آمریکا را نشان می دهد.

این اتحادیه در ادامه تاکید کرد: این تصمیم کاملا نادرست است و بر مقبولیت اتحادیه اروپا و تصمیمهای آن در سایر زمینه ها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

اعضای اتحادیه کار عربی نیز گنجاندن حزب الله در فهرست تروریستی را به شدت محکوم و تاکید کردند:این تصمیم به خاطر تسلیم شدن در برابر فشار رژیم صهیونیستی و آمریکا اتخاذ شد.

این افراد تصریح کردند که تصمیم اتحادیه اروپا از عدم استقلال کشورهای اروپایی پرده برداشت که تصمیمات خود را تحت فشار و باج خواهی رژیم صهیونیستی اتخاذ می کنند.

حزب بعث نیز در واکنش به این تصمیم خصمانه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: تصمیم خطرناکی که اتحادیه اروپا اتخاذ کرد، با نظارت آمریکا و رژیم صهیونیستی و تحریک مستقیم عربهای مرتجع گرفته شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این توطئه از ماهیت اصلی طرح استعماری پرده برداشت که در منطقه خاورمیانه با نام جعلی "بهار عربی" اجرا می شود. در واقع این طرح در راستای حملات هدفمندی صورت می گیرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی از مدتها پیش آن را علیه مقاومت آغاز کرده اند.

خاطر نشان می شود اتحادیه اروپا روز گذشته در اقدامی خصمانه و تحت فشارهای آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس، شاخه نظامی حزب الله را در فهرست گروههای تروریستی قرار داد.
 

کد خبر 2102948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha