۲ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۲۰

گزارش خبری/

مشکلات متعدد ورزش در دشتستان/ تمرکز امکانات ورزشی در مرکز استان

مشکلات متعدد ورزش در دشتستان/ تمرکز امکانات ورزشی در مرکز استان

دشتستان - خبرگزاری مهر: شهرستان دشتستان با وجود ورزشکاران متعدد و تیم‌های مطرح در رقابت‌های مختلف ورزشی ولی زیرساخت‌های مناسب برای این ورزشکاران را در اختیار ندارد و برخی از هیئت‌های ورزشی نیز از خدمات ارائه شده رضایت ندارند و می‌طلبد که مسئولان توجه بیشتری برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ورزشی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان دشتستان بزرگترین شهرستان استان بوشهر است که در ورزش استان نیز نقشی مهم و تاثیرگذار دارد و ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی از این شهرستان در رقابت‌های استانی و کشوری افتخارآفرینی‌های زیادی داشته‌اند.

در سال‌های اخیر تعداد رشته‌های ورزشی در شهرستان دشتستان افزایش یافته و بیش از 90 هیئت ورزشی در شهرستان دشتستان مشغول به فعالیت هستند و می‌طلبد که زیرساخت‌های مناسب نیز در این راستا برای فعالیت بهتر و مطلوب‌تر ورزشکاران این خطه فراهم آید.

بسیاری از هیئت‌ها و تیم‌های ورزشی شهرستان دشتستان که به عنوان نماینده این شهرستان در مسابقات استانی و یا شهرستانی حضور دارند، از کمبود اعتبارات و عدم حمایت مناسب مسئولان شهرستان و مسئولان ورزشی انتقاد دارند.

برخی از این تیم‌ها توان حضور در مسابقات را ندارند و احتمال واگذاری امتیاز و یا کناره‌گیری آنها از این مسابقات وجود دارد و هنوز چشم‌انتظار حمایت مسئولان هستند.

تمرکز امکانات و زیرساخت‌های ورزشی و به‌ویژه در بخش ورزش جوانان نیز از انتقادهایی است که ورزشکاران دشتستان دارند و امیدوارند زیرساخت‌های ورزشی در دشتستان توسعه یابد.

مشکلات مالی مانعی برای حضور در مسابقات کشوری فوتسال بانوان

سعید رضائی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس که تیم فوتسال بانوان این باشگاه به لیگ کشوری راه یافته و تیم فوتبال این باشگاه نیز در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال استان بوشهر حاضر است، اظهار داشت: تیم فوتسال بانوان ما امسال به لیگ دسته سوم کشور صعود کرده است ولی متاسفانه هیچ‌گونه حمایتی از این تیم صورت نگرفته است و برای حضور در مسابقات کشوری که هزینه‌ها به مراتب بالاتر از مسابقات استانی است، نیازمند حمایت‌های بیشتری هستیم که امیدواریم این حمایت‌ها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: استان بوشهر در زمینه فوتبال و فوتسال بانوان دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی است که می‌تواند در سطح اول فوتبال کشور نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

رضائی در ادامه بیان داشت: تیم فوتبال ما نیز در لیگ دسته اول استان بوشهر حضور دارد و سال گذشته با وجود بازی‌های بسیار خوبی که انجام دادیم، به علت امتیازهایی که در چند هفته اول از دست داده بودیم، نتوانستیم به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابیم.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس آب‌پخش افزود: در حال حاضر همه هزینه‌های این باشگاه به صورت شخصی تامین می‌شود که فشار بسیار زیادی را بر ما وارد می‌کند و شاید نتوانیم به حضور خود در این مسابقات ادامه دهیم.

کمبود امکانات دامن‌گیر ورزش بانوان دشتستان/ انتقاد از تمرکز امکانات در مرکز استان

مرضیه ریاستی نماینده بانوان ورزشکار شهرستان دشتستان با اشاره به فعالیت 300  بانوی ورزشکار در دشتستان، اظهار داشت: بانوان دشتستانی در عرصه ورزشی حضوری گسترده و پررنگ دارند و بر اساس آمارهای موجود و بیمه بانوان ورزشکار، 300 بانوی ورزشکار در این شهرستان فعالیت مستمر و سازمان یافته دارند.

وی در ادامه بیان داشت: بانوان ورزشکار دشتستان با مشکلات فراوانی مواجه هستند که در سال‌های اخیر شاهد احصای این مشکل بوده‌ایم ولی مشکلات ورزشکاران هنوز برطرف نشده است.

نماینده بانوان ورزشکار شهرستان دشتستان اضافه کرد: کمبود امکانات ورزشی از مشکلات اساسی است که در جریان ورزش بانوان شهرستان دشتستان با آن مواجه هستیم و انتظار می‌رود مسئولان برای رفع این مشکل به‌صورت اساسی و ریشه‌ای برنامه‌ریزی کنند.

ریاستی ابراز داشت: مجموعه ورزشی حجاب که از آن به‌عنوان مجموعه ورزشی بانوان یاد می‌شود در ساعات فراغت در اختیار بانوان قرار ندارد و در بهترین ساعات شبانه‌روز این سالن در اختیار آقایان قرار می‌گیرد و بانوان از استفاده از این سالن محروم هستند.

نماینده بانوان ورزشکار شهرستان دشتستان عنوان کرد: ایجاد استخر ویژه بانوان یکی از نیازهای مهم ورزشی بانوان است که در مجموعه حجاب شاهد احداث آن بودیم، ولی پیمانکار مربوط به اجرای طرح پس از انجام بخشی از کار به دلیل نبود اعتبارات کار را رها کرد.

وی از تمرکز امکانات ورزشی در مرکز استان انتقاد کرد و متذکر شد: چرا باید بهترین امکانات ورزشی برای مرکز استان اختصاص داشته باشد و بانوان دشتستان و دیگر شهرستان‌ها که توانمندی زیادی در عرصه ورزش دارند باید از امکانات اولیه و مورد نیاز خویش محروم باشند.

وعده مدیرکل ورزش و جوانان برای حمایت از ورزشکاران بی‌نتیجه ماند

حسین شکرانه رئیس هیئت فوتبال شهرستان دشتستان نیز اظهار داشت: در نشست سال گذشته ورزشکاران دشتستان مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر قول حمایت از ورزشکاران این شهرستان را دادند، ولی تا کنون هیچ نتیجه‌ای در این زمینه شاهد نبوده‌ایم.

وی بیان داشت: شهرستان دشتستان در عرصه فوتبال موفق‌ترین شهرستان استان است و هم‌اکنون تیم‌های پرسپولیس آبپخش و انقلاب درودگاه در لیگ دسته یک استان حضور دارند. حضور تیم توحید و پیروزی برازجان در لیگ نوجوانان و استقلال آبپخش و دخانیات برازجان در لیگ استانی از افتخارات فوتبال دشتستان است.

شکرانه با اشاره حضور 100 داور فوتبالی فعال در شهرستان دشتستان یادآور شد: در شهرستان دشتستان 100 داور فوتبال حضور دارند که از این میان 10 در لیگ برتر، لیگ دسته یک و لیگ دسته دو کشور فعالیت دارند.

این مسئول اذعان داشت: برگزاری جام رمضان در شهرستان دشتستان از برنامه‌های ارزشمندی است که با هماهنگی این هیئت و حضور 16 تیم فوتبال شکل گرفته است.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان دشتستان عنوان کرد: فوتبال دشتستان هر روز در حال گسترش است و در روزهای گذشته در منطقه بوشکان دشتستان شاهد شروع فعالیت 13 تیم فوتبال جدید بوده‌ایم.

شکرانه با اشاره به اهمیت ورزش فوتبال در دشتستان، متذکر شد: با توجه به گستردگی ورزش فوتبال این شهرستان انتظار داریم مسئولان دشتستان توجه بیشتری به حمایت از ورزش فوتبال داشته باشند.

وی اضافه کرد: تشکیل کارگروه ورزش توسط نماینده محترم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گامی موثر در حمایت از ورزش دشتستان بوده و صمیمانه از توجه ایشان به مقوله ورزش تشکر می‌کینم.

مشکلات مالی کمر مسئولان هیئت‌های ورزشی را خم کرده است

محمدرضا مصباحی رئیس هیئت هندبال شهرستان دشتستان نیز اظهار داشت: وجود مشکلات و نواقص فراوان در عرصه ورزش سبب شده که برخی افراد پس از سه دهه فعالیت ورزشی مستمر و موفق از صحنه ورزش دشتستان کناره‌گیری کنند و این مساله هیچ افق و چشم‌انداز روشنی برای ورزش دشتستان نشان نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تنها شاهد توسعه سخت‌افزاری ورزش بوده‌ایم و هیچ توجهی به توسعه نرم‌افزاری مقوله ورزش نداشته‌ایم و این امر سبب شکل‌گیری مشکلاتی برای جامعه ورزشی ما شده است.

رئیس هیئت هندبال شهرستان دشتستان بیان داشت: مشکلات مالی کمر مسئولین هیئت‌های ورزشی که با جان و دل برای توسعه ورزش این شهرستان تلاش می‌کنند را خم کرده و بخش مهمی از فعالیت‌های ایشان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی عنوان کرد: توزیع ناعادلانه اعتبارات ورزشی استان از مسائلی است که سال گذشته اعتراضات فراوانی به این مساله داشتیم و نماینده محترم مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز در دفاع از ورزشکاران با جدیت این مساله شدند.

مصباحی ابراز داشت: چگونگی توزیع اعتبار پنج میلیارد تومانی ورزش استان در سال گذشته از مسائلی است که ورزشکاران نسبت به این مساله سوال داشتند و پس از ماه‌ها بحث و پیگیری معلوم شد که اعتبارات به شاهین و ایرانجوان اختصاص یافته است؛ مگر بقیه ورزشکاران سهمی از اعتبارات ندارند.

رئیس هیئت هندبال شهرستان دشتستان با انتقاد از عملکرد مسئولان دشتستان در حمایت از ورزشکاران، اضافه کرد: احداث زمین ورزشی چند منظوره ساحلی در شهر برازجان از پروژه‌هایی است که پیشنهاد آن را به شورای اسلامی برازجان مطرح کرده‌ایم و پس از یک سال مراجعه هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

نبود اسپانسر مشکلی ریشه‌دار در ورزش دشتستان است

علی حاجیانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان نیز اظهار داشت: حمایت از قهرمانان ورزشی دشتستان مساله مهمی است که این اداره به آن توجه دارد و برای تحقق آن تلاش می‌کند.

حاجیانی بیان داشت: توسعه ورزش‌های همگانی و آموزشی در جامعه از مسائل و مباحث مهمی است که اداره ورزش و شهرستان دشتستان در حال برنامه‌ریزی برای دستیابی به این مساله است.

وی با اشاره به جمعیت بالای ورزشکاران دشتستان، اضافه کرد: در دشتستان بزرگ 90 هیئت ورزشی و شش هزار ورزشکار سازمان یافته در حال فعالیت هستند. 25 باشگاه ورزشی فعال و 15 NGO ورزشی در شهرستان دشتستان فعالیت دارند که جامعه ورزشی دشتستان در آنها فعالیت دارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستانبیان داشت: اتمام پروژه‌های ورزشی نیمه تمام این شهرستان اولویت مهمی است که انتظار داریم مسئولان عمرانی شهرستان ما را در این زمینه یاری کنند.

وی اضافه کرد: نبود اسپانسر مشکلی ریشه‌دار در ورزش دشتستان است و تمامی هیئات و باشگاه‌های ورزشی دشتستان با آن مواجه هستند و باید به‌صورت اساسی این مشکل رفع شود.

حاجیانی متذکر شد: انتظار داریم صنایع فعال مستقر در منطقه مانند کارخانه سیمان و شرکت‌های صنعتی مستقر در منطقه حمایت از ورزشکاران را اولویت خود قرار دهند.

احداث پنج زمین ورزشی روباز در شهر برازجان

علیرضا خرمی فرماندار دشتستان نیز اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون با وجود مشکلات فراوان به‌ ورزش دشتستان توجهی ویژه داشته‌ایم و همواره توسعه ورزش را مورد تاکید قرار داده‌ایم. باید دوران مسئولیت را غنیمتی بدانیم و از این غنیمت برای حمایت از منابع انسانی و نخبگان توانمند و ارزشی این شهرستان استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: وقتی ورزشکار ایران اسلامی در میادین بین‌المللی در شرایطی که توان غلبه بر حریف صهیونیست خود را دارد حاضر به رقابت با او نمی‌شود این پیام که ورزشکار مسلمان ایرانی رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد را به سراسر جهان منعکس می‌کند.

خرمی ابراز داشت: وقتی ورزشکار جوان بوشهری در مسابقات پارالمپیک حاضر به دست دادن با داور زن مسابقه نمی‌شود فرهنگ دینی جامعه ما را به جهانیان معرفی می‌کند و این فرهنگ را برای سال‌ها در ذهن جوان ایرانی و جوان مسلمان حکاکی می‌کند.

وی افزود: ورزشکاران جامعه باید الگویی صالح برای تمامی اقشار جامعه و نسل جوان ما باشند و این قشر هیچ وقت نباید دچار غرور و تکبر شوند، چون تکبر انسان را به زمین می‌زند و از اوج عزت و تعالی به حزیز ذلت می‌کشاند.

خرمی متذکر شد: قبول داریم که در عرصه ورزش مشکلات زیادی وجود دارد، ولی وجود مشکلات نباید سبب شود که چشم خود را به خدمات ببندیم و با انتقادات غیر منصفانه خدمات بی‌نظیری که صورت گرفته را زیر سوال ببریم.

وی گفت: احداث پنج زمین ورزشی روباز در شهر برازجان از مصوبات سفر شهرستانی استاندار است و این امر تاثیر به‌سزایی در توسعه زیرساخت‌های ورزشی دشتستان ایفا می‌کند.

-----------------------------------
گزارش از مسعود باقری

کد خبر 2103167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha