۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۰

نخستین سفر دوجانبه رئیس جمهور روسیه به ایران/ میزبانی روحانی از پوتین

نخستین سفر دوجانبه رئیس جمهور روسیه به ایران/ میزبانی روحانی از پوتین

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه 25 مرداد ماه به دعوت رئیس جمهور کشورمان به ایران سفر می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه 25 مرداد ماه (16 آگوست ) به ایران سفر می کند.

 بر اساس این گزارش ، محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور کشورمان در سفری که چندی پیش به مسکو داشت از رئیس جمهور این کشور برای سفر به ایران دعوت کرد که به همین منظور پوتین در مرداد ماه به ایران سفر می کند.

سفر رئیس جمهور روسیه به ایران البته پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری خواهد بود و پوتین در  ایران گفتگوهای دو جانبه را با حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران خواهد داشت.

هنوز در مورد محتوای مذاکرات روسای جمهور در تهران اخبار رسمی منتشر نشده است اما روزنامه كامرسانت چاپ مسكو نوشته است که در این سفر درباره موضوعات دوجانبه، ازجمله احداث واحدهاي جديد در نيروگاه هسته اي بوشهر و تحويل مجموعه هاي پدافند هوايي آنتي-۲۵۰۰ بجاي سامانه موشكي دفاعي اس-۳۰۰ با سران ايران گفت و گو می شود.

همچنین این روزنامه خاطرنشان کرده است:روسيه اميدوار است با دستيابي به چنين توافقي ايران را براي پس گرفتن شكايت چهار ميليارد دلاري خود عليه شركت روس آبارون اكسپورت از دادگاه داوري بين المللي متقاعد كند. 

در حالیکه مراسم تحلیف روحانی 13مرداد ما با حضور مقامات کشورهای مختلف برگزار خواهد شد به نظر می رسد پوتین نخستین مقام خارجی خواهد بود که به صورت دوجانبه و بعد از مراسم تحلیف روحانی به ایران خواهد آمد.

این نخستین سفر دوجانبه رئیس جمهور روسیه به ایران خواهد بود البته پوتین در گذشته برای شرکت در اجلاس سران خزر به تهران سفر کرده بود.

کد خبر 2103350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha