تحولات سیاسی سوریه/

تاکید مجدد دمشق بر حضور در نشست ژنو2 / هشدار الجعفری درباره سیاستهای رژیم صهیونیستی

تاکید مجدد دمشق بر حضور در نشست ژنو2 / هشدار الجعفری درباره سیاستهای رژیم صهیونیستی

نخست وزیر سوریه بر آمادگی دمشق برای مشارکت در هر گونه تلاش دیپلماتیک و سیاسی درباره حل بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، "وائل الحلقی" روز گذشته در دیدار با "مختار لمانی" رئیس دفتر سازمان ملل متحد در دمشق تاکید کرد: دولت و مردم سوریه راهکار سیاسی را، تنها راه حل خارج شدن از بحران کنونی در این کشور می دانند.

وی همچنین با تاکید بر موافقت دمشق با حضور در نشست بین المللی درباره سوریه در ژنو (موسوم به ژنو 2) تاکید کرد: ما بدون هرگونه پیش شرطی در این کنفرانس شرکت خواهیم کرد و از هر گونه راه حل سیاسی در این مسئله بدون دخالتهای خارجی استقبال می کنیم.

- "بشار الجعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل با هشدار درباره سیاستهای ژیم صهیونیستی تاکید کرد: اشغال اراضی عربی توسط اسرائیل تاثیرات زیادی بر امنیت و ثبات منطقه داشته و به مرحله خطرناکی رسیده است. وی تاکید کرد: سکوت مجامع بین المللی نیز در پایبند نبودن اسرائیل به اجرای قطعنامه های سازمان ملل در این مسئله تاثیرگذار بوده است.

وی همچنین با اشاره به هماهنگی و همکاری رژیم صهیونیستی با گروههای مسلح در جولان سوریه، از سکوت سازمان ملل در این باره ابراز شگفتی کرد و افزود: هیچ گونه تحرک بین المللی برای توقف تجاوزات اسرائیل در جولان سوریه وجود ندارد.

- وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در گنجاندن نام شاخه نظامی حزب الله لبنان در فهرست تروریسم را محکوم کرد و آن را طرحی صهیونیستی علیه ملل عربی دانست.

کد خبر 2103359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha