راشاتودی گزارش داد؛

القاعده شهروندان کُرد را گروگان گرفته است/ استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در سوریه 

القاعده شهروندان کُرد را گروگان گرفته است/ استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در سوریه 

وزارت امور خارجه روسیه از استفاده 200 شهروند کُرد به عنوان سپر انسانی در شمال شرق سوریه توسط گروههای تروریستی مرتبط با القاعده خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای در وب سایت خود گزارش داد گروههای تندروی مرتبط با القاعده 200 شهروند کُرد از جمله زنان و کودکان را گروگان گرفته و از آنها به عنوان سپر انسانی در شمال شرق سوریه استفاده می کنند.

در ادامه این گزارش آمده است شهروندان کُرد پس از درگیری کُردهای سوریه با گروههای تندروی مرتبط با القاعده در شهرهای شمال شرق سوریه از جمله "تل ابیض" و "راس العین" در مرز سوریه و ترکیه گروگان گرفته شدند.

در این بیانیه به درگیری میان گروههای تندرو وابسته به القاعده و شبه نظامیان کُرد در این مناطق اشاره شده که برای نگهداری و حفاظت از منازل خود مقابل حملات افراطیون می کوشند.

بر اساس این گزارش، جنگجویان کُرد سوریه یکی از سرکردگان القاعده موسوم به "ابومصعب" را گروگان گرفتند و اعضای القاعده نیز در واکنش به این اقدام 500 غیرنظامی کُرد از جمله زنان و کودکان را ربودند.

وزارت خارجه روسیه تاکید می کند: این افراد سر مردم بیگناه را بریده و کردها نیز مجبور به آزادی ابومصعب در ازای توافق بر سر آزادی گروگان ها شدند.

البته با وجود آنکه نیروهای کرد موافقت خود را برای آزادی ابومصعب در ازای گروگان ها اعلام کردند، حدود 200 نفر هنوز در چنگال گروههای تندور بوده، اما فرمانده این گروهها نیز بر اساس توافق آزاد شده است.

کد خبر 2103366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha