۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۳۴

حسنوند خبرداد:

چهار طرح بندری به‌زودی در کنگان افتتاح می‌شود/ اختصاص 15میلیارد ریال به بیمارستان کنگان

چهار طرح بندری به‌زودی در کنگان افتتاح می‌شود/ اختصاص 15میلیارد ریال به بیمارستان کنگان

بوشهر- خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر با بیان اینکه به زودی 4 طرح بندری در کنگان افتتاح می‌شود، گفت: با اجرای دهها طرح عمرانی در شهرستان کنگان تحول چشمگیری در این شهرستان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون حسنوند صبح جمعه در نشست با مسئولان شهرستان کنگان با بیان اینکه مسائل و مشکلات و اجرای طرح‌های عمرانی در شهرستان‌های استان بوشهر در جلسات جداگانه‌ای بررسی و تصمیم گیری خواهد شد، اظهار داشت: امروز در اولین نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌ها، وضعیت و راه‌های برون رفت از مشکلات کنگان بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه  هنوز هیچ اقدام عملی در توزیع اعتبارات 92 انجام نشده است، افزود: در این نشست‌ها اولویت مشکلات هر منطقه مشخص می‌شود که با تبادل نظر راه‌های رفع مشکلات اعم از عمرانی و برنامه‌ای برطرف شود.

استاندار بوشهر به مشکلات فرسودگی شبکه برق‌رسانی کنگان پرداخت و افزود: با وجود اینکه 22 میلیارد تومان از محل فروش انرژی برق برای رفع برخی از مشکلات برق کنگان اخصاص یافته است ولی لازم است برای بازسازی شبکه برق رسانی کنگان به طول 10 کیلومتر شرکت توزیع نیروی برق 9 میلیارد تومان اختصاص دهد.

حسنوند بر تکمیل ساختمان حوزه علمیه کنگان تاکید کرد و افزود: این مرکز علمی و دینی با 12 میلیارد ریال  تکمیل می‌شود که این مبلغ امسال اختصاص خواهد یافت.

ساخت کمپینگ کنگان ویژه مسافران

وی ادامه طرح کمربندی کنگان، بنک و دیر با تامین اعتبار آن از سوی وزارت نفت به میزان 400میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های بندر کنگان ذکر کرد و از مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر خواست تا استخر کنگان تا نیمه مرداد ماه با تخصیص 2.5 میلیارد ریال اعتبار تکمیل و در اختیار مردم این شهر قرار گیرد.

استاندار بوشهر ساخت کمپینگ کنگان ویژه مسافران را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد و گفت: ساخت کمپینگ بین شهری در مسیر جاده وفاق از سوی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  درساحل کنگان ایجاد شود.

حسنوند از ایجاد دانشکده فنی و حرفه‌ای دانشگاه پیام نور در کنگان خبر داد و افزود: با توجه به رشد صنعت در شهرستان کنگان تاسیس دانشکده فنی و حرفه‌ای براب تربیت کارشناسان مورد نیاز صنایع مرتبط منطقه از ضروریات است که رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر تاکید کرد به زودی ساخت این دانشکده با 30میلیارد ریال در کنگان ایجاد می‌شود.

وی توجه به زیرساخت‌های لازم شهرستان کنگان در بخش‌های آب، برق، گاز و مخابرات یک ضرورت دانست و افزود: شهرستان کنگان یکی از نقاط مهم و حساس در زمینه صید و صیادی و تجارت است که توجه به این دو بخش باید در اولویت قرار گیرد.

چهار طرح بندری در کنگان افتتاح می‌شود/افزایش تخت‌های بیمارستانی کنگان

استاندار بوشهر با بیان اینکه به زودی 4 طرح بندری در کنگان افتتاح می‌شود گفت:  ساختمان ثبت شناوران، تاسیسات پشیبانی بندر، تجهیز انبار فنی تجهیزات بندر و تاسیسات کمک ناوبری اچ اف از جمله این طرح‌ها ست که با 200میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

حسنوند بر تفکیک  اسکله صیادی و تجاری کنگان تاکید کرد و از سرپرست بنادر و دریانوردی استان بوشهر خواست در این باره طرح‌های مطالعاتی خود را به جلسه ارائه دهند.

وی از افزایش تخت‌های بیمارستانی کنگان خبرداد و گفت:  بیمارستان 96 تخت‌خواب کنگان به زودی با تامین تجهیزات به 200 تخت‌خوابی افزایش می‌یابد که نقش تعیین کننده‌ای در سلامت و درمان بیماران دارد.

اختصاص 15میلیارد ریال بری تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان کنگان

وی تصریح کرد: برای این منظور دانشگاه علوم پزشکی بوشهر 15میلیارد ریال برای تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان کنگان اختصاص داده است.

فرماندار کنگان هم گزارشی از نیازها و خواسته‌های مردم این شهرستان ارائه کرد و تکمیل مخزن ده‌هزار متر مکعبی آب کنگان، توسعه دفضای سبز شهری، تکمیل طرح‌های سفر مقام معظم رهبری به کنگان، تامین برق مرد نیاز شهروندان، تفکیک اسکله تجاری و صیادی کنگان و ادامه طرح کمربندی کنگان- بنک و دیر را مهم‌ترین طرح‌های شهرستان کنگان عنوان کرد.

کد خبر 2104428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha