۵ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۰

دبیر فدراسیون کشتی در گفتگو با مهر:

تجدید نظر در وزن 96 کیلوگرم باید قانونمند باشد/ تصمیم نهایی با حوزه مدیریت است

تجدید نظر در وزن 96 کیلوگرم باید قانونمند باشد/ تصمیم نهایی با حوزه مدیریت است

دبیر فدراسیون کشتی در خصوص احتمال حضور رضا یزدانی در رقابتهای انتخابی وزن 96 کیلوگرم گفت: هرگونه تجدید نظر در این وزن مستلزم رعایت فرایند قانونی انتخابی تیم ملی است که تا به امروز با صحت و شفافیت اعمال شده است.

محمدرضا توپچی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص بحث بازگشت رضا یزدانی به تیم ملی کشتی آزاد، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در خصوص تقویت اوزان 74 و 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در رقابتهای جهانی 2013 مجارستان، بحث و جدل‌های فراوانی وجود دارد که البته می‌توان هر کدام از انتقادات سازنده این مساله را در فرایند انتخابی نهایی ملی پوشان اعمال کرد.

وی افزود: البته این بدان معنا نیست که فرایند قانونی انتخابی تیم ملی دچار لطمه و شبهه شود و می‌توان تا آخرین لحظه با توجه به قانون انتخابی تیم ملی بهترین تصمیم را اتخاذ کرد. به عنوان دبیر فدراسیون و یکی از پیشکسوتان این رشته نظر خاصی روی نماینده وزن 74 کیلوگرم ندارم چراکه معتقدم عزت‌الله اکبری جوان است و می‌تواند به خوبی از فرصتی که به او محول شده، بهترین استفاده را برای تجربه اندوزی ببرد.

دبیر فدراسیون کشتی وضعیت وزن 96 کیلوگرم را کاملا متفاوت با وزن 74 کیلوگرم خواند و افزود: مطمئنا نمی‌توان با همان دیدگاه وزن 74 کیلو به وضعیت موجود وزن 96 کیلوگرم نگریست. ما با توجه به حضور رضا یزدانی در وزن 96 کیلو که متاسفانه نتوانست در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی بگیرد، نمی‌توانیم به سادگی تصمیم‌گیری کنیم. هر چند حضور یزدانی در وزن 96 کیلو می‌تواند راهگشای کسب نتایج مطلوب در جهانی مجارستان باشد، اما در نهایت این حوزه فنی تیم ملی و رسول خادم هستند که باید در خصوص دادن فرصتی دیگر به او تصمیم گیری کنند.

وی ادامه داد: به زودی شاهد تکرار رقابتهای انتخابی وزن 96 کیلوگرم خواهیم بود که شاید همین اتفاق بتواند فرصتی دیگر برای یزدانی باشد. البته باز هم تاکید دارم هر تصمیم و اقدامی باید طبق ضوابط و قانون انتخابی تیم ملی باشد که خوشبختانه تا به امروز به بهترین شکل ممکن رعایت شده است.

توپچی در خاتمه گفت: باید بدون هیچ نگاه مغرضانه‌ای به وضعیت کنونی کشتی ایران با نگاه یک ایرانی باغیرت و متعصب به شرایط نگریست و در نهایت شرایطی را فراهم کرد که کشتی گیران ملی پوش ما در رقابتهای جهانی 2013 مجارستان همچون گذشته بتوانند بجنگند و با دستی پر به میهن اسلامی باز گردند.
 

کد خبر 2104432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha